Zlato, stříbro i bronz pro jezdce týmu Duck Racing

K pátému a šestému závodu Mezinárodního mistrovství České republiky DIVIZE 4 ve sprintu vyrazil
z tria jezdců týmu Duck Racing ve středu večer pouze Petr Kačírek. Zatímco Lumír Firla se chystal na
své víkendové povinnosti v domácím rally šampionátu, tak Dan Skalický zůstal doma v očekávání
radostné události.

Avšak dříve, než stačil polský závodní víkend vypuknout naplno, dorazila z Čech zpráva, že se řady
okruhového rodiny týmu Duck Racing čerstvě rozrostly o syna Daniela Skalického – Sebastiana.

To mimo jiné znamenalo, že Daniel Skalický mohl vyrazit směr Poznaň a naplno se tak zapojit do
třetího víkendu letošního Mezinárodního mistrovství České Republiky.

Ten zahájila v pátek ráno první kvalifikační jízda, ve které Kačírek se Skalickým vybojovali s časy
1:40.436 a 1:41.899 první a druhou řadu na roštu sobotního závodu ve třídě do 3.500 ccm. Start
tohoto závodu jezdcům modrých BMW nepříjemně zkomplikoval Antonín Herbeck, resp. jeho vůz
Pagani Zonda, která po zhasnutí červených světel vypověděla poslušnost. Kačírek se Skalickým jej
museli objíždět po trávě, díky čemuž ztratili několik drahocenných vteřin a zbytek závodu se pak pro
ně proměnil ve stíhací jízdu, při jejímž závěru došlo na několik odvážných předjížděcích manévrů. Asi
nejvíce všechny zamrazilo v momentě, kdy Skalický předjížděl Bartosze Paluska s BMW.

„Bylo to hodně na hraně, nebylo tam téměř žádné místo, ale bylo to teď anebo nikdy. Věřil jsem, že
zvládnu Paluska předjet a to se také podařilo,“
říká o rozhodujícím momentě prvního závodu Dan
Skalický.

Cílem prvního závodu tak nakonec projeli jezdci týmu Duck Racing na druhém a třetím místě, když
nestačili pouze na vítěze kvalifikace Roberta Šenkýře a jeho nové BMW.

Neděle ráno si pak na jezdce DIVIZE 4 připravila zmoklou kvalifikaci, jejíž výsledky přinesly další dílčí
úspěch pro jezdce modrých bavoráků. Kačírek s časem 1:52.232 kvalifikační trénink vyhrál před
Bartoszem Paluskem, čas 1:54.209 pak zařadil Daniela Skalického do druhé řady, ze které měl
startovat spolu Robertem Šenkýřem.

Když před startem dorazila do týmového stanu informace, že Robert Šenkýř kvůli poruše motoru do
druhého závodu nenastoupí, zdálo se, že splnění povinnosti týmového double bude výrazně
snadnější. Opak však byl pravdou, Bartosz Palusko výborně odstartoval a držel oba modré bavoráky
za svými zády dlouhých osm kol.

„Bylo to dlouhých 8 kol urputných bojů a pokusů o jeho předjetí. To se mi nakonec podařilo až
v poslední zatáčce 9. kola. Když se to o pár vteřin později povedlo i Danovi, věděl jsem, že už to bude
dobré,“
říká Petr Kačírek, který po závodě vystoupal na nejvyšší stupínek pódia pro trio nejlepších
jezdců. S odstupem 1,8 vteřiny byl v cíli na druhém místě klasifikován Dan Skalický a na třetím místě
třídy do 3.500 ccm byl se ztrátou jednoho kola klasifikován Radim Michálek s BMW Z4.

„Byl to úspěšný víkend a dosažené výsledky nás velice těší. Sezóna je však teprve v polovině a cesta za
titulem tak bude ještě dlouhá a napínavá,“
uzavírá Petr Kačírek hodnocení závodního víkendu
v Poznani.

Český okruhový šampionát má nyní naplánovánu letní přestávku, po které přijdou na řadu závody na
dobře známé domácí půdě. V pořadí 7. a 8. Závod se uskuteční o víkendu 9-11. srpna na Autodromu
v Mostě. Poslední dva závodní víkendy sezóny 2013 pak bude hostit Slovakia Ring a Automotodrom
Brno.