V Subaru Aréně všechny auta v cíli, Štajf dokonce na bedně

Chuchelské dostihové závodiště se na několik desítek hodin proměnilo v Subaru Rally Arenu a u toho samozřejmě Subaru Czech Duck Racing Team nemohl chybět. Na startu Pražského rallysprintu tak stály hned čtyři týmové posádky v čele s piloty Vojtěchem Štajfem, Petrem Kačírkem, Lumírem Firlou a Danem Suchým.

Závěrečným sportovním podnikem roku pro Subaru Czech Duck Racing Team bývá tradičně Pražský rallysprint. Nejinak tomu bylo i tentokrát, kdy byly pro závod připraveny hned čtyři vozy osazené zajímavými posádkami. Vesměs uspěly a soutěž dokončily bez větších potíží, přičemž posádka Štajf – Štajfová dokonce zdárně bojovala o stupně vítězů. V konkurenci vozů kategorií WRC, S2000 a R5 získala nově složená posádka třetí příčku absolutního pořadí, takže z rodinného dua sálala v cíli spokojenost. „Bylo poznat, že jsme byli na závod dobře připraveni,“ usmívá se Vojtěch Štajf a pokračuje: „Povrch na chuchelském závodišti si může každý osahat osobní návštěvou už před rallysprintem, a tak nikdo z těch, kteří tak učinili, nebyl při závodech jeho vlastnostmi zaskočen. Ač nešlo o body, nikdo nejede na závody, aby na nich prohrál, a proto jsem moc rád i za to, že na chuchelské trati panoval (alespoň mezi špičkou) gentlemanský duch. Při okruhové zkoušce se totiž občas auta dojedou, ale musím říct, že při našem předjíždění Karla Trněného a i naopak, když se přes nás posouval Martin Semerád, ani jednou nedošlo k jakémukoliv problému či kolizi. Smůlu měl Petr Kačírek, který dojel při okruhové erzetě pomalejšího Jiřího Jírovce na BMW M3, který i přes dvojnásobné malé pošťouchnutí ze strany Petra stejně neuhnul. Ale zkrátka a dobře, mně se závody líbily a pěkně jsme si je užili. Chyběla nám sice původně plánovaná spolujezdkyně Annna Polívková, té se ale velice daří ve StarDance a my jí moc držíme palce i v dalším průběhu této soutěže – s námi mohla ale mít krásný pohár už teď… Na druhou stranu, takhle dostala možnost vystoupat na stupně vítězů moje žena, a z toho mám také velkou radost,“ uzavírá hodnocení Vojtěch Štajf. Ani jeho manželka a úspěšná spolujezdkyně Milana neskrývala spokojenost: „Jsem ráda, jak jsme to dobře zvládli a že jsem si hned ze závodnické premiéry odvezla domů pohár. Ani jsem se na sedadle spolujezdce nebála, naopak jsem si závody moc hezky užila.“

Druzí nejúspěšnější v rámci Subaru Czech Duck Racing Teamu byli Lumír Firla s Liborem Hlisnikovským, kteří obsadili v cíli osmou příčku. „Jsem rád, že jsem dostal důvěru vyzkoušet zbrusu nově postavený vůz a doufám, že se s ním svezu i příští rok. Poškodili jsme mu bohužel nárazník, ale obdobně dopadla na nerovné trati skoro všechna auta. Teď jsem ale také zvědav, zda napíše spolujezdec Libor i nějaký zajímavý článek třeba do svého mateřského časopisu AutoTIP,“ směje se Firla.

Třetí z hatchbacků Subaru Impreza WRX STI, na 11. místě celkově, pilotoval Petr Kačírek, jemuž jen těsně unikla první desítka a s ní i skalp wéercéčka: „I mně se závody líbily, nadšená byla i moje dcera Petra, která seděla poprvé na místě spolujezdce. Dokonce mne začala přesvědčovat, že by ráda v závodění pokračovala. I můj občasný spolujezdec Jaroslav Jugas má dceru, která úspěšně závodí, no tak uvidíme… Co se týče výsledku, není to nejhorší, ale mohlo to být lepší. Trochu mě mrzí prohrát první desítku celkového pořadí o 0,7 vteřiny s Tomaštíkovým WRCem, ale za prvních 10 vteřin ztráty si mohu sám, když mi v jedné bažině chcípnul motor, za druhých 10 vteřin může jeden ze soupeřů, který, byť o hodně pomalejší, mě nepustil celé jedno kolo okruhové zkoušky před sebe…“

Také nejstarší týmové auto (vítězný vůz z Bohemie 2005) úspěšně vidělo cíl, Dan Suchý s Ottou Slezákem s ním obsadili slušnou čtrnáctou příčku, a tak mohl Petr Kačírek závod shrnout s dobrým pocitem: „Jsem rád, že máme všechna čtyři auta úspěšně v cíli a že zkrátka všechno na závodech klapalo. Pro nás je Pražský rallysprint důležitý už jen proto, že při něm můžeme přizvat k účasti i naše partnery či fanoušky, kteří se z časových důvodů na vzdálenější soutěže nedostanou, prezentovat před nimi i naše nové projekty a zkrátka se s nimi bez většího presu pobavit“.