Titul vicemistra a vítězství v Epilogu 2010

Závěr letošní sezóny se našemu týmu skvěle vydařil, ikdyž začátkem září to bylo takové všelijaké. Ze srpnového závodu na Slovakiaringu jsme se sice vraceli s poháry za 2. (Dan) resp. 3. místo (Lumír), ale taky s dosti rozbitým autem (Petr) po náletu jednoho slovenského ,,takyzávodníka,,. Petr tak musel přepustit druhou pozici v mistrovství Danovi a na Podzimní ceně Brna, posledním závodu šampionátu se schylovalo k velkému souboji. Jak mezi jezdci našeho týmu, tak našich dvou závodníků se skvěle finišujícím bavorákem Martina Matzkeho. Závod to byl opravdu napínavý do posledního kola. V čele bojoval Matzke s Mičánkem o vítězství, za nimi probíhala tuhá bitva mezi našimi jezdci, kteří si nedarovali ani metr. Jejich souboj rozhodla nakonec technika, kdy Danovi u jeho vozu v posledním kole v poslední zatáčce explodoval motor. Petr tak projel cílem na 4. místě a těch získaných 5 bodů stačilo k návratu na 2. místo celkové klasifikace. Dan nedojel do cíle a nezískal žádné body, což v konečném účtování znamená, že spadl až na místo 4., protože ho o jediný bod přeskočil ještě Matzke. Ale titul vicemistra jsme uhájili a o to v Brně šlo.

Hned po skončení českého šampionátu se ale začalo všechno chystat na náš parádní závod, kterým je 6-ti hodinovka Epilog v Brně. V posledních třech letech jsme ho 2x vyhráli a vloni skončili třetí. Během přípravy aut na český nejdelší vytrvalostní závod si však ještě odskočili Petr s Danem na Rally Jeseníky s naší Imprezou. Poslední závod rallyového mistrovství dopadl skvěle, auto naše posádka přivezla celé (v rally to není vždy zcela pravidlem), ve třídě skončila 11., celkově na 21. místě z celkových 100 přihlášených. V prosinci se těšíme na Pražský Rallysprint… Na přípravu bavoráka na Epilog byl necelý měsíc, což se zdá být hodně, ale pokud se repasují kompletně všechny díly v autě včetně motoru, převodovky, podvozku a dalších, stíhá se to jen s maximálním úsilím všech členů týmu. Ale vše proběhlo dle plánu a na závod jsme byli připraveni opravdu kvalitně včetně úplně nového vybavení a designu boxu a pitlanu. Naše posádka Kačírek, Suchý a Skalický byla v podstatě jedním z favoritů třídy do 3500cm3, ale při tak dlouhém závodě se může stát mnoho věcí, které ovlivní výsledek. Petrovi se povedl perfektní start a usadil se v čele, pak ho sice předjel Matzke, ale Danovi po dvou hodinách předával auto v klidu na druhém místě. Dan svoji pozici udržel a po problémech a chybách soupeřů postoupil už do čela, kde po dalším střídání s Danem Skalickým, náš bavorák zůstal a projel tak cílem na 1. místě s náskokem po hodových 8 kol na druhého v pořadí. K oslavě titulu vicemistra v českém

V současné době jsou už okruhový bavoráci rozebráni do posledního šroubku a jsou připraveni k celkové repasi na příští sezónu, ve které bychom se chtěli soustředit pouze na vytrvalostní závody a pokusit se o mistrovský titul. Sezóna ale ještě neskončila, vlastně ani neskončí a plynule naváže na novou, neboť po prosincovém Pražském Rallysprintu vyrazíme hned 3. ledna na sněhovou Jänner rally, kde si Petr odbude zimní premiéru na pneumatikách s hřeby. Bude to těžký začátek jeho jubilejní 20. závodní sezóny.