Slast a hořkost slovenských závodů

Jezdci týmu Duck Racing odjížděli ze Slovakia Ringu se smíšenými pocity. K sobotnímu zlatu ve vytrvalosti přidal v neděli Daniel Skalický také bronz ze druhého závodu Mezinárodního mistrovství České republiky DIVIZE 4 ve sprintu. Do týmového stanu však přinesla chmury rána, která se ve druhém závodě stala Petru Kačírkovi.

Víkend začal z pohledu jezdců modrých bavoráků slibně. Na Slovakia Ring se sjelo velice početné pole jezdců a v konkurenci tří desítek jezdců si v kvalifikaci na první závod vyjeli Petr Kačírek (2:12.943) a Daniel Skalický (2:14.427) start ze druhé, resp. třetí řady na pomyslném roštu třídy do 3.500ccm.

Kvalifikační snažení pak v závodě dokázali Kačírek se Skalickým proměnit v body za čtvrtou a pátou příčku do tabulky hodnocení středoevropského zónového šampionátu.

„Dnes to byl dobrý závod. Jeho úvod byl sice poznamenán lehce chaotickou startovní procedurou, díky čemuž jsme se s Petrem propadli hodně dozadu a museli se tak prokousávat přes pomalejší vozy, které v kvalifikaci skončily až za námi. Došlo ke spoustě soubojů, které jsem si užil, zvláště tedy opět souboje s Petrem, ke kterým došlo v posledních dvou kolech. Bylo to hodně těsné, ale nakonec jsem já byl tím šťastnějším. Zítra se to třeba otočí,“ řekl po prvním závodě Daniel Skalický.

V neděli již však na žádný týmový souboj nedošlo, protože veškeré snažení Petra Kačírka zastavila nehoda v samotném začátku závodu.

Nehodu, která poznamenala i zbývající průběh závodu, popsal Petr Kačírek následujícími slovy:

„Neděle byla zajímavá, začátek závodu se opět odvíjel podle stejného scénáře jako ten první, tedy velký boj s pomalými jezdci, ovšem ve výkonných autech třídy nad 3500ccm. Tzn. na rovinkách velmi rychlí, v zatáčkách velmi pomalý, do toho extra umělci ve dvou Radicalech. Když se k tomu přidá Maďar, co by ředitel závodu, který by nebyl schopen řídit ani dětské dopravní hřiště a nebezpečný retardér před druhým horizontem, vznikne sportovní guláš atraktivní možná pro diváky, avšak pro jezdce a techniku velmi nebezpečný. Před závodem mě nenapadlo, že zrovna já se stanu důkazem výše popsaného. Přitom Slovakia Ring je krásný okruh se vším co k tomu patří a zasloužil by si profesionální řízení. Začalo to startem, který by ani jeden z našich ředitelů závodu v Mostě resp. v Brně nepustil a nechal by jej opakovat dokud by nebyla formace, rychlost a rozestupy dle řádů… Nebudu se vyjadřovat k jednotlivým jezdcům a jejich chováním na trati, protože pokud řády umožňují si komukoliv sednout do čehokoliv bez zkušeností a respektu k výkonné technice a soupeřům, je jakýkoliv komentář zbytečný,“říká zklamaně Kačírek a dále pokračuje:

„Co se týče mé havárie, trochu ironicky lze říci, že byla opravdu mezinárodní. Na slovenském okruhu se srazili maďar a polák a odnesl to Čech. Maďarský závodník, jehož jméno asi nedokážu vyslovit, v nájezdu do zmíněného retardéru na základě svého jezdeckého umu příliš přibrzdil, což neočekával zkušený polský závodník, který do něj narazil. Tím poslal milého Maďara ven z dráhy do svodidel, která ho ovšem jaksi ,,přihrála,, zpět do jízdní stopy. Kolega Čech jedoucí přede mnou ve stopě strhnul volant doleva a roztočil se do hodin. V tu chvíli už byl celý retardér zahalen neproniknutelným hustým oblakem prachu a já si musel v milisekundě vybrat cestu s tím, že vím o třech stojících, nebo se ještě točících autech v této tmě. Vybral jsem si pravý okraj dráhy v domnění, že vůz přede mnou se vyhýbá autu stojícímu v ideální stopě. To, že to byl omyl, že mladý pilot vozu přede mnou se jen lekl a strhnul auto doleva a že maďar doplachtil jen na kraj dráhy, jsem zjistil, až když jsem do něj, podle telemetrie, ve 150 km rychlosti čelně narazil. Ostatně kamera na střeše mého vozu byla, každý bude moci posoudit celou situaci sám v sestřihu závodu na SPORT5. Nutno na závěr dodat, že na rozdíl od ředitelství závodu, fungovaly záchranné složky profesionálně a okamžitě. Následný hodinový chaos s restartem závodu na poslední 2 kola byl fraškou zcela vypovídající o celém řízení tohoto sportovního podniku. Člověku by se chtělo říct, že na Slovakiaring už nikdy, ale obávám se, že i příští rok se v rámci MMČR pokusíme opět tento závod přežít ve zdraví. A navíc je to opravdu hezký, i když těžký okruh.“


„Sprinty pro mne letos skončily, Dan s Lumírem dobojují závody ve vytrvalosti a na Epilog se pokusíme moje auto opravit, nebo postavit nové a snad přijedeme na tradiční podzimní loučení opět v plné síle,“
s touto myšlenkou uzavřel Petr Kačírek popis nedělního závodu, ve kterém nakonec Daniel Skalický vybojoval body za třetí místo.

Onboard z vozu Petra Kačírka (2. závod): http://www.youtube.com/watch?v=dMgbglZqelw

Výsledky dvojice Kačírek-Skalický – DIVIZE 4 -3.500:

FIA CEZ:
1. závod – Kačírek P5 / Skalický P4
2. závod – Kačírek DNF / Skalický P3

MMČR:
1. závod – Kačírek P3 / Skalický P2
2. závod – Kačírek DNF / Skalický P2

ESET V4 CUP:
1. závod – Kačírek P4 / Skalický P3
2. závod – Kačírek DNF / Skalický P2