Náš tým Duck Racing se účastnil třetího podniku Rallysprint série a to XVIII. Rally Plzeň, tentokrát se dvěma posádkami.
Posádka se startovním číslem 3, Vojtěch Štajf navigovaný Františkem Rajnohou s naší Škodou Fabií R5, měla jasný cíl, obhájit loňské prvenství v poháru P2+, což se taky této velice zkušené posádce povedlo. Konkurence ovšem byla velmi silná a už od pátečního shakedownu bylo jisté, že o plzeňské vítězství budou bojovat i další rychlé posádky, a to Václav Pech s Petrem Uhlem nově zkoušející Citroen C3 Rally2, Václav Kopáček s Petrem Pickou s Fordem Fiesta, kteří zde vlastně jsou také doma, a Martin Vlček navigovaný Jakubem Kunstem s jejich Hyundaiem. Již od první rychlostní zkoušky byly časy mezi jednotlivými posádkami velice vyrovnané a pokud chtěli Vojta s Františkem vyhrát, museli do toho jít naplno. V rychlostní zkoušce číslo šest, kdy byl Václav Pech nucen odstoupit kvůli problémům s palivovým čerpadlem, se naše posádka dostala jednoznačně do čela. Nakonec tedy Vojta s Františkem dokázali úspěšně dovézt auto do cíle na prvním místě, s náskokem necelých třinácti vteřin na Martina Vlčka a obhájit tak loňské prvenství.
Naše druhá posádka se startovním číslem 48, Petr Kačírek ml. navigovaný velmi zkušeným Petrem Černohorským přijela na svou teprve druhou soutěž do Plzně získávat další zkušenosti a navázat na úspěšné vystoupení z Rally Kopná. Sbírání zkušeností a postupný progres ve vysoké škole rally je letos hlavní cíl naší ,,juniorské,, posádky. Díky Janu Kubíčkovi a Honzovi Černému se ve spolupráci s Pavlem Janouškem podařilo náš Peugeot 208 R2 od minulé soutěže opět posunout dál a velmi dobře nastavit nejen na Plzeňské podmínky. Našemu mladému jezdci se povedlo s autem velmi rychle sblížit a už na shakedownu ukázali, že mají na to být konkurenceschopní. Jejich cíl byl ale opět hlavně dojet do cíle a odjezdit tak důležité kilometry a nasbírat cenná data. Z počátku byl náš mladý závodník lehce nervózní, ale naštěstí se Petrovi, jeho spolujezdci a mentorovi zároveň, podařilo Péťu uklidnit a od třetí rychlostní zkoušky se dostali do vedení ve třídě RC4II, což bylo velice nečekané a milé překvapení v týmu, obzvláště v porovnání s daleko ostřílenějšími jezdci. Ve čtvrté rychlostní zkoušce bohužel posádka doplatila na Péťův nedostatek zkušeností s autem a příliš úzký retardér, kde ve výjezdu z retardéru na chvíli přestalo fungovat servořížení a Kačer jr. na místo nárazu do balíku volil objetí druhou stranou a příkopem. Žádnou výhodu sice nezískali, nicméně 30. sekundovou penalizaci ano. Péťa s Petrem nakonec dojeli úspěšně do cíle na čtvrtém místě ve třídě RC4II se ztrátou osmadvacet vteřin na prvního Filipa Šimíka a to i se zmíněnou půlminutovou penalizací. Ve dvoukolkách se naše posádka umístila na 16. místě a celkově na místě 29. Děkujme všem partnerům, bez jejichž podpory by tyto skvělé výsledky nebyly možné. Další zastávkou v rámci Rallysprint série pro tým bude Příbram, která se jede poslední červencový víkend a kde se představí dokonce tři posádky našeho týmu.