Rally Příbram 2024

Duck Racing se po úspěšné rally Bohemia, kde startovaly obě naše Škody Fabie R5, rozhodl posunout laťku ještě o kousek výš a na rallysprintu Příbram poprvé v historii představil tři rallyové vozy! Dvě Fabie R5 doplnil ještě pravidelný účastník letošní sprintové série Peugeot 208 R2. Za volant Peugeotu usedl standardně Petr Kačírek ml. navigovaný Petrem Černohorským, po vítězství na rally Plzeň se ve Fabii opět objevil Vojta Štajf s Františkem Rajnohou a do druhé Fabie byl nominován za pracovně vytíženého Petra Kačírka již v našem týmu známý Honza Černý, který se při změně na poslední chvíli domluvil na spolupráci na sedadle spolujezdce s Petrou Řihákovou.

V pátek po seznamovacích jízdách ve večerních hodinách proběhl za velké podpory diváků slavnostní start na náměstí v Příbrami pro zvané posádky včetně autogramiády. Duck Racing měl tu čest předvést všechny tři své posádky. V sobotu dopoledne na témž místě rally odstartoval Jan Dohnal, který se na domácí soutěž přihlásil s vozem Ford Fiesta WRC a tím si vysloužil startovní číslo 1. Druhá posádka byla z řad našeho týmu, kdy Honza byl obhájcem loňského vítězství. Vojta zde startoval s číslem 4, ale již čtyřikrát v tomto závodě dojel na bronzovém místě a letos chtěl tuto tradici prolomit. Třetí posádka Duck Racingu měla startovní číslo 35 a po úspěšné Plzni pomýšlel Péťa na dobré umístění, byť priorita této sezóny u juniora je jasná, hlavně sbírat zkušenosti.

Hned na první rychlostní zkoušce Dohnal ukázal nadvládu WRC a nadělil Honzovi s Petrou 8,2 vteřin. Proto u této posádky bylo jasné, že se bude zaměřovat hlavně na souboje v rámci poháru P2+ (čtyřkolek), do kterých ale vůz specifikace WRC nezasahuje. Honza byl na této RZ rychlejší zhruba o 4 vteřiny před Vojtou a Vaškem Kopáčkem, který se zde jednoznačně také řadil mezi adepty na pódium. Poslední papírový adept na stupně vítězů Martin Vlček zde ztratil více než 8 vteřin. Tyto výsledky ukázaly, kterým směrem se celý závod bude ubírat, protože se jedná o sprint a počet km rychlostních zkoušek jsou poměrně malé. Honza s Petrou po první sekci 4 RZ přijížděli do servisu na druhém místě se ztrátou přes 20 vteřin a hlídali si za sebou Vojtu s Františkem, kteří vítězně sváděli boj s Václavem Kopáčkem. Ten za nimi zaostával pouhé 4 vteřiny. Honza nadále předváděl vyrovnané výkony na druhém místě a to uhájil až do cíle. Vojta na předposlední RZ udělal drobnou chybičku při nedobrzdění do nestandardního retardéru, ale udržel si třetí místo. Poslední rychlostní zkoušku Vojta s Františkem zabrali a odměnou jim bylo jejich nepopulární třetí místo absolutní klasifikace, ale letos za něj byli obzvláště vděční. Honza s Petrou tedy brali v cíli druhé místo za absolutní klasifikaci, první místo v poháru P2+ a také první místo za smíšenou posádku. Vojta s Františkem třetí místo v absolutní klasifikaci a druhé v P2+.

Juniorská posádka Péťa s Petrem sváděli pěkné souboje v rámci své třídy RC4 II, kdy si bez nějakých potíží dojeli do cíle pro druhé místo ve třídě a 25. místo absolutně. S každým kilometrem je vidět, že si je Péťa za volantem jistější, stále je to pro něj ale premiérová sezóna a je hodně co se učit. Děkujeme mechanikům do dílny Pavla Janouška, za skvěle připravená auta a profesionální servis. Celý závod proběhl bez jediné technické komplikace a všichni jezdci byli velice spokojeni s nastavením vozu a přístupem k jejich požadavkům. Hlavní dík patří partnerům, bez jejichž podpory bychom se takto nemohli předvést a věříme, že i pro ně jsou tato skvělá umístění potěšující.