Pražský tým Duck Racing má za sebou velmi náročný víkend. Zatímco Petru Kačírkovi a Danielu Skalickému se v prvním podniku okruhového MMČR dařilo, Lumír Firla zažil na šumavské rally úplně jiné pocity.
Na maďarský Hungaroring přijížděl tým Duck Racing se svými BMW M3 GTR jako obhájci titulů třídy -3500 jak ve sprintech, tak i ve vytrvalosti a skvěle připravený tým nenechal nikoho na pochybách, že i letos bude patřit k tomu nejlepšímu jak v českém šampionátu, tak samozřejmě i v Mistrovství Zóny střední Evropy.
První sprint sezony sice lehce poznamenali pomalejší jezdci s výkonnými vozy, přes které nebylo zrovna jednoduché se dostat, ale i přesto se Daniel Skalický radoval ze zisku druhého místa a třetí Petr Kačírek jej doprovodil na stupně vítězů. Stejný výsledek si oba borci vyjeli i ve druhém sprintu po tuhé bitvě s Tomášem Erdélyim. Boj Duck Racing vs. Tomáš Erdélyi bude tedy pokračovat i v letošní sezoně a to je ta nejlepší možná reklama na tuzemský okruhový sport. Daniel Skalický pak navíc ještě absolvoval hodinový vytrvalostní závod, který si naprosto podmanil a s přehledem získal vítězství ve třídě do 3500 ccm.
„Jsem rád, že jsme takto navázali na loňské úspěchy. Hungaroring zrovna moc nemusím, jelikož je to dost úzký okruh a prakticky se zde nedá předjíždět. O to cennější naše výsledky z prvního podniku letošní sezony jsou. Vozy byly skvěle připraveny a my už se nyní těšíme na Red Bull Ring, kde se pojede za měsíc,“ prozradil nadšený šéf týmu a jezdec v jedné osobě Petr Kačírek.
To o 600 km dále se odehrál naprosto jiný boj. V Klatovech zahájil sezonu automobilových soutěží již 50. ročník proslulé šumavské rally, na které nechyběli ani Lumír Firla se Zdeňkem Jůrkou, jenž letos absolvují kompletní sezonu rallyového MČR. Ti nastupovali do klatovské soutěže plni očekávání, třebaže zde Firla v dosavadní kariéře nestartoval.
Nicméně hned na shakedownu se objevil velký problém. Motor v jeho Subaru začal stávkovat a Firla se už nerozjel. Bleskově se však rozběhla záchranná akce. Mechanici týmu Duck Racing okamžitě nastoupili do auta a z Prahy dovezli motor z vozu Petra Kačírka, který měl za sebou pouze Valašskou Rally. Ten stihli vyměnit během rekordních 24 minut a těsně před odjezdem na startovní rampu se zdálo, že je vyhráno. Bohužel se však opět ukázalo, jak občas bývá motorsport krutý. I druhý motor si postavil hlavu, což znamenalo definitivní konec účasti Lumíra Firly a Zdeňka Jůrky na Rally Šumava.
„Bohužel k tomu nemám moc co říct. Nejdřív nám nevyšla Valaška kvůli motoru, teď nám na Šumavě odešly dva motory. Skoro to vypadá, že jsme něčím naštvali motorového boha. Celkem mě to mrzí, protože Šumavu neznám, nikdy jsem tam nejel, ale i o tom je bohužel motorsport. Stejně jako Valašku to chci hodit za hlavu a budu se nyní soustředit na Rallye Český Krumlov,“ řekl Lumír Firla.
Prapor Duck Racingu tak držel na Šumavě pouze Andrej Barčák, ale ani tomu nebylo dáno vidět cíl. Barčák, pro kterého to byl vůbec první start se čtyřkolkou, nastoupil s vozem Vojtěcha Štajfa, který s tímto speciálem bojuje v mistrovství Evropy. První etapu sice mladý pilot absolvoval v poklidu, jenže hned první sobotní zkouška ukončila Barčákovi naděje. Špatně napsaný horizont znamenal konec pro Barčáka i Štajfovo Subaru.
Již za měsíc pak čeká Duck Racing další „dvojitá šichta“. Petr Kačírek s Danielem Skalickým budou bojovat o další okruhové poháry na rakouském Red Bull Ringu a Lumír Firla bude chtít ukončit letošní prokletí na českokrumlovské soutěži.
Užitečné odkazy:
Web týmu – www.duckracing.cz
Web LCP – www.panamericanarally.cz