Václav Kopáček s Barborou Rendlovou sice po technických potížích přišli na zlínské Barum rally o šanci získat letošní titul mistrů republiky ve třídě 3, přesto neztrácejí motivaci. Na nadcházející Rally Příbram chtějí opět bojovat o nejvyšší příčky a zejména si trochu napravit svou chuť do závodění.
Západočechovi Václavu Kopáčkovi se na první soutěži podzimu zpravidla dařívá. Před šesti lety byla Rally Příbram jeho premiérovou dvoudenní mistrovskou soutěží a hned si při ní udělal velké jméno. Závodil tehdy (jako čerstvý šampión sprintrally ve třídě 7) se čtrnáctistovkovou škodovkou a jeho hlavním úkolem bylo těžkou soutěž zvládnout. Téměř se to podařilo (na předposlední erzetě jej zradila sériová převodovka), navrch ale přidal skvělý výkon – jeho hlavním soupeřem ve třídě byl tehdy Emil Triner, kterého dokázal novic Kopáček dokonce na jednom z testů porazit a po celou dobu soutěže byl jediný, kdo ex-továrnímu jezdci stačil v tempu. Podruhé a zatím naposledy startoval světlovlasý pilot v Příbrami v roce 2014. To už bylo s vozem Subaru, ve kterém jej opět navigoval zkušený Petr Picka, no a jejich společným výsledkem byla fantastická čtvrtá příčka absolutního pořadí. Se současnou spolujezdkyní Barborou Rendlovou si pak o rok později připsali další skvělý výsledek – při Rally Klatovy 2015 (která tehdy za příbramský podnik zaskočila v kalendáři) svým suverénním vítězstvím mezi produkčními vozy vybojovali titul vicemistrů republiky této kategorie. A právě tento post je v sázce i tentokrát…
„Nebudeme samozřejmě alibisticky tvrdit, že nás letos tahle meta nezajímá,“ škrábe se na hlavě talentovaný pilot týmu Duck Racing v AČR a vzápětí vysvětluje, proč takové plány říká spíše potichu: „Radši už jsme v prognózách opatrní. Sezónu jsme zahájili skvěle a dvakrát vyhráli. Takže jsme byli optimističtí a i sérii českokrumlovských defektů jsme ještě brali s humorem, postupně nám ale úsměvy na tvářích čím dál více zamrzaly. Na dalších soutěžích jsme z mnoha důvodů bodově jen paběrkovali, naopak zejména Martin Březík s Markem Omelkou předváděli velmi spolehlivé výkony a nám nezbylo, než jim pogratulovat k zaslouženému titulu. O něm se definitivně rozhodlo na Barumce. V jejím úvodu se nám dařilo držet tempo a vyhýbat se defektům, po RZ 3 jsme dokonce naši kategorii vedli. Pak ale začala zlobit převodovka a my se rozhodli ji vyměnit. Mechanici byli skvělí a zvládli to v rekordním čase, bohužel se hned při výjezdu ze servisu projevila náhlá závada na odvětrání motoru a bylo po nadějích. A aby naší smůly nebylo dost, i když jsme nastoupili do druhé etapy spíše s tím, že se ještě máme možnost hezky svézt, ani to nám nebylo dopřáno – na RZ 11 jsem totiž ulomil řadicí páku…“
Teď je ale potřeba na zlínskou soutěž zapomenout a správně se nachystat na nadcházející Rally Příbram. Optimismus týmu Duck Racing v AČR potvrzuje i navigátorka Barbora Rendlová: „Jedeme rozhodně bojovat, vždyť na průběžně druhého Jardu Pešla nám teď chybí jen pár bodíků. Nevěřím tomu, že se nás smůla bude držet věčně. Máme za sebou test vozu, při kterém vše šlapalo tak jak mělo, pořídili jsme dokonce novou řadicí páku a i Venda slíbil, že nebude řadit takovou silou. Takže já doufám, že nás tentokrát nic nezastaví. Podle předpovědi počasí se zdá, že by mohlo být kluzko, to by nám taky mělo vyhovovat – já se ale asi budu trochu víc bát. V každém případě se nemůžeme dočkat startu, protože už nám ten závodní rytmus moc chybí. A moc nám chybí i fanoušci, a tak doufám, že jich u tratí i v servisní zóně bude opět hodně. Moc se na všechny těšíme!“
Doplňme, že dvojice Václav Kopáček – Barbora Rendlová bude mít o víkendu na dveřích svého Subaru Impreza WRX STI startovní číslo 14, druhou dvojicí týmu Duck Racing v AČR budou Štěpán Zabloudil s novým spolujezdcem Tomášem Šmídem, kteří budou mít číslo 20.
Karel Špaček, media team
Tiskový servis: karevic.media@centrum.cz