Převodovková loterie Lumíra Firly a týmu Duck Racing na Barumce

Barum Czech Rally Zlín, soutěž, které neřekne nikdo jinak než Barumka, je tradičně vrcholem sezony v českých luzích a hájích a nejinak tomu bylo i letos. Do soutěže vstupoval s úmyslem zlomit letošní trápení i jezdec týmu Duck Racing Lumír Firla.

Jenže rallyový bůh si s Lumírem Firlou a jeho spolujezdcem Zdeňkem Jůrkou v letošní sezoně až příliš krutě zahrává. Shakedown, který byl letos situován mezi divácky velmi oblíbenými Pohořelicemi a Komárovem, bývá většinou posledním místem pro odzkoušení závodní techniky a pro poslední úpravy nastavení před první etapou. Pro Lumíra Firlu ale na tzv. testovací rychlostní zkoušce začala Barumka, kterou bude chtít rychle hodit za hlavu. Úvodní dva průjezdy shakedownem proběhly bez problémů, ale potřetí se Firla v pátek dopoledne na trať nedostal. Hlavu si totiž opět postavila zakletá převodovka.

Po shakedownu tedy přišla na řadu výměna převodovky. Firlovo Subaru tedy dostalo před tradiční superspeciální erzetou, která se jezdí v nočních hodinách v ulicích Zlína, převodovku o něco starší, ale funkční. Orlovský rodák prosvištěl přeplněným autobusákem za jásotu desetitisíců fanoušků skvělým 24. nejrychlejším časem absolutně a už už se zdálo, že se blýská na lepší časy. Jenže opak byl pravdou.

Mechanici týmu Duck Racing přes noc zvládli opravit převodovku poškozenou na shakedownu a po příjezdu Firly s Jůrkou do servisní zóny v Otrokovicích ji ihned vyměnili se starším kusem. Zdálo se, že je hotovo, ale nebylo tomu tak a pro bílo-modré Subaru začaly tři protrápené rychlostní zkoušky. Opravená převodovka totiž příliš dlouho nevydržela a Firla se jen stěží dostal zpátky do servisu, kde slovo dostali opět mechanici, kteří již potřetí vyměnily obě převodovky. Budiž ke cti mechanikům, že to zvládli v rekordním čase 24 min, odteď už víme že i na rallysprintu se to dá zvládnout….:-)

První průjezd Kudlovicemi i druhý průjezd divácky velmi oblíbenými Slušovicemi zvládli Firla s Jůrkou na jedničku, nicméně poté přišla na řadu obávaná Pindula, ze které si oba borci odvezli nechtěný defekt pneumatiky.

Zbytek proslulé Barumky již nebyl tak dramatický, jak její začátek a Firla tak byl schopen zajíždět konkurenceschopné časy ve třídě 3. V této třídě pak přes veškeré útrapy dokázal vybojovat pátou příčku.

„Moc k tomu nemám co říct. Nejraději bych na letošní Barumku zapomněl. Několikrát jsme měnili převodovku, měli jsme defekt, na Slušovicích jsem se opřel o strom a rozhodil jsem si tak řízení. Moc pozitiv bych asi nenašel. Navíc bylo obrovské vedro, které my jezdci vnímáme v závodním voze dvojnásob. Takže neustále pijeme a potíme se. V autě jsme měli okolo padesáti stupňů, takže to bylo dost náročné na fyzičku, ale s tím naštěstí problém nemám a musím říct, že to bylo i celkem zajímavé. To horko ale taky zamává s psychikou. Mě například hrozně štvalo, jak jsem se pořád musel otírat, aby mi netekl pot do očí. I s tím se ale musíme vyrovnat a podmínky jsou pro všechny stejné. Zhruba za měsíc nás čeká jednodenní soutěž v Klatovech jako náhrada za zrušenou Příbram. Doufám, že už tentokrát bude všechno v pořádku a my se budeme moci poprat o dobrý výsledek,“ řekl Lumír Firla po Barum Czech Rally Zlín.

Ještě před říjnovou Rally Klatovy bude bojovat okruhová divize týmu Duck Racing s Petrem Kačírkem a Danielem Skalickým o další poháry, ale především o tituly na tradiční Podzimní ceně Brna, neboli Masaryk Racing Days.

Užitečné odkazy:

Web týmu – www.duckracing.cz

Web LCP – www.panamericanarally.cz