Kromě rallyové sezony začala i ta okruhová a na startu prvního závodu nemohl chybět s týmovou Audi R8 GT3 ani náš Duck Racing. Mezinárodní mistrovství ČR a Mistrovství střední Evropy otevíral stejně jako v posledních letech závod na Hungaroringu. Tato trať je sice v kalendáři Formule 1, ale je velmi úzká, má klouzavý povrch a nedá se na ní předjíždět. Pro jezdce tedy nic příjemného, ale tradice je tradice, takže svojí 31. závodní sezónu začal Petr Kačírek na tomto pro něj nejméně oblíbeném okruhu.
Na startu závodu se sešlo 21 vozů GT (Grand Tourismo), což je velmi silné a kvalitní startovní pole a je vidět, že i pro letošek si tento šampionát zachová svojí kvalitu. Okruh blízko Budapešti nás přivítal velmi chladným, skoro až zimním počasím, takže nebylo vůbec jednoduché připravit setup pro vozy GT, které fungují správně jen při ideálních teplotách pneumatik a brzd. Pokud nedokáže tyto teploty jezdec udržet při jízdě, je velmi těžké tyto vozy bezpečně řídit. Ale bylo to pro všechny stejné, záleželo tedy na zkušenostech mechaniků a jezdců v jednotlivých týmech.
Naši mechanici a Petr obzvlášť mají zkušeností za 30 let závodění samozřejmě mnoho, ale někdy moc přemýšlení škodí a tým se do nastavení auta vůbec nemusí trefit. To se stalo přesně v deštivé kvalifikaci na první závod, kde naše Audi skončilo na 15. místě, tedy tam, kde vůbec nemělo být a kam nepatří. Zkrátka chyba, ale to k motorsportu patří.
Závod startoval již na suchu, namísto hledání vhodného nastavení jsme použili to loňské a ukázalo se to jako nejlepší řešení pro závod ze zadních pozic. Petr jako vždy dobře odstartoval a hned v první zatáčce se mu podařilo předjet několik soupeřů, avšak předek startovního pole neúprosně odjížděl a dohnat ztrátu z kvalifikace bylo nad jeho síly. Navíc těsně po prodělaném covidu a z něj přetrvávající únavě, byly poslední tři kola závodu pro našeho jezdce utrpením. V cíli bylo za daných okolností celkové konečné 8. místo mezi vozy GT a 4. ve třídě GT3 maximum dobré a bylo na všech členech týmu, abychom se připravili na druhý den a závod lépe.
Do nedělního rána jsme se probudili s novým elánem a odhodláním napravit sobotu a to se přeneslo i kvalifikace druhého závodu, kde naše Audi obsadilo 6. místo. Tedy dobrý základ pro boj o stupně vítězů. Závod začal skvěle, Petr opět odstartoval tak, že se v první zatáčce dokázal protáhnout na 3. místo a dokonce začal svým vzájemně bojujícím soupeřům za ním pomalu ujíždět. Z vytvořeného náskoku a dobře se vyvíjejícího závodu jsme se však neradovali dlouho, do hry zasáhla havárie jednoho z vozů a na trať vyjel safetycar. Při této situaci na trati, krátce po zmíněné havárii, si zažil horké chvilky i náš jezdec, který se musel ve 180km rychlosti vyhýbat havarovanému vozu vyjetím mimo dráhu na vlhkou trávu a jen díky rychlé reakci a zkušenostem to neskončilo velkou ránou… Safetycar samozřejmě stáhl celé pole vozů k sobě na minimální rozdíly a po restartu závodu se začínalo znova. Boj o třetí místo tedy vyvrcholil v posledních 5-ti kolech a bohužel pro nás neúspěšně. Petr s přibývající pocovidovou únavou neudržel za sebou dva soupeře a klesl na celkové 5. místo v cíli, ve třídě GT3 pak skončil o jedno místo lépe 4.
Z Hungaroringu jsme tedy odvezli nějaké body, ale odjížděli jsme se smíšenými pocity, věděli jsme, že to mohlo a mělo být lepší. V motorsportu však není čas na dlouhé přemýšlení o posledním závodě, je třeba se již soustředit a připravit na ten další, kterým bude začátkem června závod na slavném Redbullringu, kde do toho půjdeme znova a naplno.
Díky všem kdo nám fandí a partnerům za jejich podporu.