Petr Kačírek zlomil prokletí Barumky

V domácím rallyovém šampionátu se po několika letech opět představil Petr Kačírek. Za volantem Škody Fabie R5 se šéf Duck Racing týmu sice objevil už podvakrát na Pražském Rallysprintu, ale premiéru v mistrovství republiky absolvoval až na srpnové Barum rallye.

Návrat na trať jedné z nejtěžších evropských soutěží chtěl dost odvahy. Tři starty, dvě havárie a ani jednou v cíli, taková byla dosavadní Petrova bilance ve Zlíně. Přes svých pět křížků na zádech ale prokletí Barumky tentokrát dokázal zlomit. Se spolujezdkyní Barborou Rendlovou obsadili po bojovném výkonu mezi českou soutěžáckou špičkou v absolutním pořadí 22. místo a ve třídě 2 skončili jedenáctí.

Petře, v českém šampionátu jsi naposledy bojoval v roce 2015 při Valašské rally. Barumku jsi jel ještě tři roky před tím. Jaký to byl nyní pocit postavit se ve Zlíně na start po tak dlouhé době?

Přiznám se, že trochu zvláštní. Na jednu stranu člověk cítí nádhernou atmosféru této soutěže, na druhou ví, že má před sebou jednu z nejnáročnějších evropských rallye, na které se mu zatím nedařilo, bude se muset vyrovnat s obrovským vedrem a zvládnout to s autem, se kterým se svezl pouze při dvou Pražských Rallysprintech, což byla trochu jiná liga než více než dvě stě kilometrů na úzkých a rozbitých lesních silničkách v okolí Zlína.

Před začátkem sezony se ale v týmových plánech hovořilo o jiném jezdeckém obsazení. Proč ta změna?

Vyšlo to tak, že ani Václav Kopáček ani David Tomek startovat nemohli. O účasti na Barumce jsem sice hovořil i s dubajským šejkem, ale nakonec jsme to odsunuli o rok, pokud bude mít dál zájem si u nás zazávodit. Nezbylo, než abych do Fabie R5 nakonec usedl sám. Ještě štěstí, že jsem si mohl „vypůjčit“ od Vaška Kopáčka jeho spolujezdkyni Barboru Rendlovou. Je to profesionálka, která soutěž zvládla suprově, moc mi pomohla. Měla obrovskou zásluhu na tom, že jsme dojeli do cíle v naprosté pohodě. Poděkovat ale musím i Pavla Janouškovi a jeho mechanikům, kteří dokázali dát Fabii do perfektního stavu po nehodě, kterou měl David Tomek na Rallye Bohemia. A zapomenout nesmím ani na Honzu Kubíčka, který mi připravil skvělé diferenciály. Auto zatáčelo, brzdilo rovně, prostě mělo skvělé jízdní vlastnosti. To jsem potřeboval, abych vůz na tak těžké soutěži zvládl.

Která etapa letošní Barumky ti dala nejvíce zabrat?

Rallye jsou v prvé řadě o dokonalém rozpisu a s ním já potřebnou praxi nemám. Ukázalo se to už středu, kdy jsme dělali rozpis na nedělní rychlostní vložky. Byl jsem při tom hodně odvážný a pak to nesedělo. Ve čtvrtek, kdy jsme připravovali rozpis sobotních rychlostních zkoušek, už to bylo o něčem jiném, protože jsem se do toho přece jen víc dostal. Úvodní erzety první etapy nám tak šly výborně. A skvělá byla i Barbora. Četla „noty“ naprosto přesně, věděl jsem, kam jedu, neměli jsme žádnou krizovou situaci. Nedělní druhá etapa už byla složitější. Jednak se mi rozpis moc nepovedl a čekaly nás nejdelší a také nejtěžší erzety Pindula (18,6 km) a Kašava (24,8 km). V tom vedru to bylo hrozné. Myslím si, že to byla hlavní příčina havárií, které se odehrály v závěru soutěže. Auta R5 jsou velice rychlá a vyžadují potřebnou fyzickou kondici. Jakmile síly docházejí, přijdou jezdecké chyby. Proto, když poslední, patnáctou RZ, kterou byla Kašava, po havárii zrušili, myslím, že jsem si neoddechl jen já.

Jak jsi byl spokojený se svým výkonem?

Jsem spokojený, víc v mých silách nebylo. A Fabie R5 fungovala krásně. Jsem rád, že jsem na Barumce startoval. Vyzkoušel jsem si těžkou soutěž a zjistil jsem, co by to znamenalo, kdybych na domácích soutěžích chtěl startovat pravidelně. Zlepšit bych musel řadu věcí, ale hlavně zapracovat na své fyzičce a současně na rozpisu. To je základ, aby výsledek za něco stál, a přitom to ještě bylo i bezpečné.

V týmových barvách Duck Racingu se letos představili v mistrovství republiky Václav Kopáček s Davidem Tomkem. Jak hodnotíš jejich sezonu a jak bude vypadat vaše další spolupráce?

Pokud jde o Václava, tak domácí šampionát začal výborně. Na Valašce dojel šestý a přidal čtvrté místo na Rallye Šumava. Pak bohužel rozbil auto při testování a dál už nepokračoval. Na Barumce měl startovat s Renaultem Clio, jenže na Rallye Pačejov jeho otec s tímto vozem havaroval, a tak Venda neměl s čím jet. David Tomek se s Fabií R5 skvěle rozjel. Na Rallye Bohemia podával o sto procent lepší výkon než předtím na Kopné. Na první rychlostní zkoušce Bohemky zajel dokonce devátý čas, dál bojoval kolem 14. a 15. místa. Bohužel tři erzety před koncem mu to v zatáčce uteklo, trefil sloup a předek vozu rozbil. Byl z toho hodně smutný, ale takový už je motorsport. V Pačejově pak chtěl složit reparát, ale zastavila ho technická závada. Zřejmě se na tom podepsala i předešlá nehoda. Pokud jde o další spolupráci, věřím, že budeme s oběma jezdci společně dál pokračovat. Do rallye se chce vrátit i Lumír Firla, který po zranění z motocyklu už začal závodit na okruzích, kde to není přece jen tak náročné jako v rallye. Mezi historiky by neměl chybět ani Jarda Petrásek. Na Barumce za Duck Racing bojoval Martin Kučera s Evou Žaloudkovou s BMW 318 iS. Definitivně si ale plány na rok 2020 řekneme před vánočními svátky.

A jak je to se stavbou tvého vozu Ford Capri pro šampionát historiků?

Věřím, že se v tomto šampionátu příští rok už doma představím. Stavba vozu Ford Capri RS s třílitrovým motorem z roku 1972 pokračuje. Jde to pomaleji, než jsem si myslel, ale vůz musí odpovídat homologaci FIA a některé součásti se neshánějí snadno. Za volantem se budu střídat s Milanem Samešem.

Plánuješ přes zima opět účast na soutěžích ve Spojených arabských emirátech?

Určitě se šotolinovými soutěžemi v Emirátech počítám. Startovat budeme s našimi týmovými vozy Subaru Impreza. Ještě před tím se do Emirátů vrátí zapůjčená Škoda Fabia R5. Rád bych, abychom s ní ale mohli odjet i nový ročník mistrovství republiky.

Děkuji za rozhovor.

Karel Malina