Letošní sezóna 2023 začala pro Duck Racing stejně jako loni, a to účastí na Ománské rally, která se řadí mezi podniky FIA Middle East rally championship. Loni zde Petr Kačírek za volantem Škoda Fabia R5 navigovaný Václavem Kopáčkem zazářili skvělým druhým místem, kdy nestačili pouze na vítěze Nassera Al-Attiyah. Letos Petr chtěl zúročit nabyté zkušenosti a třeba i myslet na příčku nejvyšší. Administrativní přípravy na tento ročník byly mnohem jednodušší, protože celý tým už věděl, co je čeká. V pondělí dorazil celý tým do Muscatu, hlavního města Sultanátu Omán a centra rally. Posádka, tentokrát ve standardním složení Petr Kačírek navigovaný Petrou Řihákovou, si převzala itinerář pro seznamovací jízdy, které je v úterý a středu čekaly. Překvapením pro posádku bylo hned na začátek vysoké startovní číslo 15. Konkurence sice byla letos větší, ale díky loňskému umístění a vozu patří naše posádka určitě výše. Vše bylo způsobeno administrativní chybou pořadatele, který vydal omylem startovku podle toho, jak se posádky postupně přihlašovaly a jelikož chtít něco změnit rychle a teď je na středním východě nemožné, smířili se s tímto číslem. Bylo jim ale přislíbeno, že následné startovní pořadí bude jiné a budou na předních pozicích.
Ve čtvrtek čekaly posádky technické přejímky a odpoledne tisková konference, slavnostní start a následně první rychlostí zkouška. Na tiskovou konferenci byli pozváni přední jezdci – mezi nimi vítěz letošní Rally Dakar Nasser Al-Attiyah, mladý nadějný Ománec Abdullah Al Rawahi a i náš Petr Kačírek. Po slavnostním startu následoval start do superspeciálky, která měla úžasný divácký ohlas, díky tomu, že se jela přímo na okraji Muscatu. Tento typ rychlostních zkoušek Petrovi sedí a ukázalo se to i na čase, kdy zajeli s Petrou krásné druhé místo. Adept na celkové vítězství Nasser Al-Attiyah po jezdecké chybě a havárii musel odstoupit, kdy následovala 10minutová penalizace za nedojetí sekce. Poté dostal ještě dalších 5 minut penalizace za nedodržení bezpečnostních pravidel po nehodě na RZ. V pátek ráno tedy nastupoval s celkovou penalizací 15 minut.
V pátek na posádky čekalo zhruba 115 km rychlostních zkoušek. Naše posádka nastoupila na start v dobrém rozpoložení, přesto že věděla, že je čekají velmi náročné tratě. První sekci bylo v plánu projet obezřetně, přeci jen Petr s Petrou rok žádné závody s naší Fabií R5 na šotolinovém podvozku nejeli. Bylo ale znát, že některé věci se nezapomínají a do servisu přijeli na 4.místě absolutně s drobnou ztrátou 1,7 vteřin třetí místo. Díky technickým problémům jednoho z konkurentů a dobrých výkonů naší posádky se dostali Petr s Petrou během dalších pátečních rychlostních zkoušek na skvělé druhé místo. Nestačili pouze na mladého Al Rawahiho, který si bezpečně udržoval první místo. V sobotu na posádky opět čekalo zhruba 115 km RZ. Česká Fabia si držela dobré tempo, vyvarovala se defektů a díky tomu si stále udržovala celý den druhé místo absolutně. Na poslední sekci byly hlášeny přeháňky, které se v místním podnebí spíše podobají otočení kýble s vodou, naštěstí však liják přišel dříve, než se odstartovalo, takže trať byla sice kluzká a nebezpečná, ale alespoň nepršelo. Naše posádka si s tím poradila, a dokonce se jí podařilo poslední rychlostní zkoušku absolutně vyhrát. Napomohly tomu defekty všech největších soupeřů – Al Rawahi musel defekt měnit na rychlostní zkoušce, Al-Attiyah dojel RZ na úplně roztrhaném defektu a nejlépe dopadl Petr, kdy na pomalém defektu zvládl dojet bezpečně do cíle. Poslední vyhraná RZ byla tedy krásným zakončením úspěšné rally, kdy Petr s Petrou dojeli do cíle na absolutně druhém místě před velmi zkušeným Nasserem Al-Attiyah. Velké poděkování patří týmu mechaniků Pavla Janouška za skvěle připravenou Fabii, když posádka neměla jediný technický problém za celý závod. Děkujeme také partnerům, bez jejichž podpory by nebyla účast na tomto skvělém podniku možná.