Mladé naděje nezahálí

Pražský Duck Racing Team si fanoušci zvykly spojovat s domácími šampionáty na okruzích a v automobilových soutěžích, ale čile k světu se mají i jeho motokárové naděje. Sedmnáctiletý Petr Kačírek má za sebou už druhou sezonu ve špičkové třídě KZ2 a příští rok si chce doma zkusit Pohár mládeže v automobilové Rallysprint sérii. Devítiletý Pavel Petráš má za sebou přestup do poháru třídy MINI 60. Nejmladší pilot obsadil deváté místo.

Z motokár do rallye

V nové sezoně zakončí Petr Kačírek jr. tříletý program, ve kterém na motokárových tratích má získat dostatek zkušeností, aby mohl vstoupit do světa závodních automobilů. „Motokáry třídy KZ2 jsou nejlepším tréninkem a přípravou, a tak se jim budeme věnovat i v příštím roce. Nejlepší školou jsou šampionáty Itálie a Německa, takže zůstanou dál naší prioritou. Letos nejvíce odjel na německých tratích. V kvalifikaci se pravidelně schází na 60 jezdců, kteří bojují o postup do finále, kam zamíří 36 nejrychlejších. Je to obrovská bitva, ve které se už letos Péťa prosazoval pravidelně mezi nejlepší a boduje v první dvacítce. Na druhý rok v KZ2 to není špatné. Startoval i na závodech v Itálii, ale pro nás je to trochu z ruky. A pokud měl volný termín, tak se zúčastnil i mistrovství republiky. Přes menší počet závodů obsadil desáté místo. Hlavně se ale snažíme, aby kluk v jeho věku každý týden seděl v motokáře. Není to ale jednoduché. Když jsem to spočítal, tak jsme měli letos asi pět volných víkendů, kdy se nezávodilo. Výkonnostní posun je ale znát. Nebylo by to možné bez Ivana Čermáka, který je jeho trenérem. Cením si i podpory ze strany MS Kart,“ řekl otec Petr Kačírek, sám úspěšný okruhový a soutěžní jezdec.

V novém roce čekají Petra Kačírka jr. první krůčky mezi automobily. Z jeho pohledu to nebude neznámé prostředí. Společně s Duck Racing týmem se už teď účastní okruhových i rallyový podniků a pomáhá s přípravou aut. „Petr studuje na střední škole automobilní a informatiky obor autotronik. To je souhrnný název pro elektroniku, mechaniku a diagnostiku vozu. Vybral si to sám, protože jednou by se rád stal závodním inženýrem nejlépe v týmu F1. Nejsou to právě malé plány, ale já jsem za to rád. Petr se výborně učí, má o tenhle obor zájem, dělá mi radost. Přivítal jsem i to, že s námi jezdí na závody. Na okruzích mi už dělá závodního inženýra, stará se o data a telemetrii. Na soutěžích se zase učí obsluhovat Fabii R5. Myslím si, že má nejlepší podmínky k tomu, aby si své plány jednou splnil. Současně jsem ale rád, že se nevěnuje jen autům. Výborně hraje na klavír a dobře hraje golf. A pokud jde o premiéru v automobilových soutěžích, tak v sedmnácti letech může startovat pouze na jednodenních rallye v rámci Rallysprint série, kde je vypsán Pohár mládeže jezdců 16-18 let. Když k tomu vezmu závody motokár, tak Petra čeká v příštím roce hodně nabitý program,“ dodal Petr Kačírek.

Medailové ambice v MINI 60

Pavel Petráš oslavil teprve desáté narozeniny, a tak je na samém začátku závodní kariéry. Sport měl ale rád od malička. Hrál hokej, jezdit motokros, ale loni se rozhodl věnovat motokárám. „Motokáry se mu zalíbily a teď tím opravdu žije. Letos odjel devatenáct závodů. Začal ve třídě Easykart 60 a teď přešel do poháru MINI 60. Ve startovním poli byl nejmladší, ale bojoval a učil se. Byl to velký skok pro něho jako jezdce i z pohledu nové techniky. Závodí s károu, která je rychlejší a také se už musí připravovat a ladit na každý závod, a to chce zkušenosti. Na závody také vozíme už dvě motokáry, jednu naladěnou na suchou trať a druhou na mokro. Konečné deváté místo je na první sezonu velice dobrým výsledkem. Přes zimu ale odpočívat nebude. Pavel ví, že musí pracovat na své fyzičce, bez které se dál neposune. Motokáry jsou tvrdým sportem, a tak má každý týden kondiční trénink, plave, běhá. Jeho cílem je bojovat příští rok o medaile,“ řekl otec Radek Petráš.

Text: Karel Malina

AUTO SPORT MAGAZÍN