Martin Hudec v barvách Duck Racing teamu absolvoval na okruhu v Mostě vydařený start v domácím šampionátu vozů GT3. Čtyřiačtyřicetiletý pilot se zkušenostmi ze závodů motokár, endura i automobilových soutěží ukázal i za volantem Audi R8 LMS Ultra GT3 dostatek řidičského citu, taktiky i bojovnosti a ve startovním poli zkušenějších soupeřů se v sobotním i nedělním závodě prosadil na stupně vítězů.
„Závodní víkend v Mostě dopadl nad naše očekávání. Martin příjemně překvapil. Známe se dlouho z motokár i automobilových soutěží. Třináct let jezdil rally. Absolvoval nejen domácí soutěže, ale představil se i na podnicích mistrovství světa a Evropy. Dnes vede vlastní motokárový tým. Je to velice zkušený jezdec, ale přiznám se, že když za mnou přišel, že by si rád konečně vyzkoušel i okruhové závodění za volantem rychlého auta, překvapil mě. Nakonec jsme se dohodli a myslím, že můžeme být spokojeni,“ řekl manažer týmu Duck Racing Petr Kačírek.
Boj o první desítku
Martin s týmem Duck Racing před Mostem absolvoval náročnou přípravu i testování. Od první kvalifikace také dokazoval, že se s Audi dokázal sžít. S počtem odjetých okruhů pak rostla i jeho jistota na trati. Do prvního sobotního závodu se kvalifikoval patnáctým časem. Suverénem GT3 byl zkušený Petr Fulín s Audi R8 LMS GT3 nejvyšší specifikace, které představil poprvé právě v Mostě. Od začátku tak bylo jasné, že na své domácí trati chce útočit na medailové příčky i v absolutním pořadí. V kvalifikaci zajel Petr absolutně čtvrtý nejrychlejší čas. Za plackou Ligier LMP3 Mira Konopky zaostal jen o šest desetinek sekundy. Druhý v GT3 skončil Antal Zsigo s BMW M4 GT3, od kterého Martina dělily dvě sekundy.
Sobotní sprint začal hodně dramaticky. V šikaně po startu došlo k hromadné kolizi. Miro Konopka startoval z první řady s Ligierem LMP3 po boku Reinharda Koflera s KTM GT2. Kofler se dostal do čela, ale Dennis Waszek brzdil před šikanou na poslední chvíli a narazil do něho. Za nimi se ještě přiřítil Antal Zsigo a Waszek dostal další ránu.
Kofler se vrátil na trať, ale vozy Lamborghini Super Trofeo a BMW M4 GT3 zůstaly poškozené a Waszek se Zsigem odstoupili. Závod byl zastaven a zbytek startovního pole se vrátil na startovní rošt. Opakovaný start už se obešel bez komplikací. Martin jel bez chybně a zkoušel se probojovat do první desítky. Michal Oliver s Porsche 992 Cup a Bob Bau s Porsche 991 Cup ale byly nad jeho síly. Cílem projel třináctý, druhý v GT3 za Petrem Fulínem, který obsadil absolutně čtvrté místo.
Nedělní koncert mechaniků
V neděli vládlo v Most deštivé počasí. Déšť ale Martinovi v úvodu druhé kvalifikaci příliš nevadil. Jel hezky a v šestém kole zajel svůj nejrychlejší čas, kterým se zařadil do první desítky. „V závěru ale ještě zkusil zrychlit a v nájezdu do zatáčky č.7 to bylo moc rychlé. Skončil v kačírku. Navíc narazil do svodidel a poškodil celou zadní část vozu. Kvalifikační čas měl, ale teď začal běžet čas mechanikům. Na nich bylo, jestli se Martin postaví na start druhého sprintu. Měli na to dvě a půl hodiny. Znovu ale potvrdili svoji šikovnost. Zvládli to a Martin na startu nechyběl,“ komentoval předstartovní týmové drama Petr Kačírek.
Ve slovenském týmu Trevor Racing naopak bylo jasné, že po sobotní kolizi BMW M4 GT3 Antala Zsiga neopraví, a tak vedoucí jezdec GT3 dostal možnost startovat s BMW M6 GT3, se kterým Gregor Zsigo s Waszek absolvovali sobotní vytrvalostní závod a dojeli druzí. V kvalifikaci sprintu to ale Antalovi na mokru nešlo a připsal si až dvacátý čas. Přesto bylo jasné, že zkusí na Martina zaútočit a probojovat se za druhé místo. Při neúčasti Miro a Adama Konopkových si tentokrát vyjel pole position Petr Fulín, který nechal za sebou o čtyři desetinky sekundy Josefa Zárubu s Lamborghini Super Trofeo.
Po startu se vedení ujal Petr Fulín. Martin Hudec zajížděl velmi dobré časy, a tak se držel v první desítce, Antal Zsigo se pomalu tlačit dopředu, ale neměl to jednoduché. „Po sedmi kolech Martina s Antalem dělilo patnáct sekund a vypadalo to hodně nadějně. Jenže v 8. kole zůstal na trati Alex Tlustý s Pragou R1 a vyjel safety car. V té chvíli se pole sjelo a Martin měl smůlu. Antala rázem dělily pouhé tři sekundy. Po pěti kolech se začalo znovu závodit a Martina čekal v závěrečných dvou kolech tvrdý boj. Antal útočil, ale Martin jeho snahu o předjetí ustál. Jel velice takticky a nedal soupeři šanci se před něho dostat. V cíli je dělilo pět desetinek sekundy. Martin tak i napodruhé vybojoval v GT3 druhé místo. V Mostě získal 9 bodů a můžeme se těšit na závěr šampionátu, který se odehraje koncem srpna na Slovakiaringu a pak vyvrcholí 7.-8. září na brněnském Automotodromu,“ doplnil Petr Kačírek.