Loňský ročník slavné Rally Bohemia ozdobil dramatický a vyrovnaný souboj o prvenství mezi produkčními vozy. Václav Kopáček s Barborou Rendlovou v něm tehdy jen o čtyři desetiny vteřiny podlehli Březíkovi s Omelkou, a tak už se nemohou dočkat odvety. V barvách týmu Duck Racing v AČR doplní Kopáčka se svými vozy znovu i Štěpán Zabloudil a Jaroslav Petrásek.
Přesně před rokem se odehrála jedna z největších bitev produkčních vozů v historii Rally Bohemia. Všechny tři posádky, které se jí tehdy účastnily, budou v nezměněných sestavách startovat na této soutěži i letos, nicméně polští bratři Szejové už pojedou v rámci jiné kategorie a do očekávaného boje Kopáček vs. Březík přímo nezasáhnou. Václav Kopáček s Barborou Rendlovou opět usednou do vozu Subaru Impreza WRX STI a budou s ním hájit barvy týmu Duck Racing v AČR.
„Máme co napravovat, přede dvěma týdny se nám totiž vůbec nevydařilo účinkování na jihomoravské Rally Hustopeče,“ drbe si hlavu Kopáček a vysvětluje: „Na dvou ze tří úvodních rychlostních zkoušek jsme sice byli v naší třídě nejrychlejší, co to ale bylo platné. Na RZ 4 jsem udělal v jedné ze zatáček jezdeckou chybu, auto se až moc sklouzlo a zachytilo zadním kolem o obrubník. Následky byly fatální. Neskončilo to totiž pouhým defektem, naopak jsme vylomili rovnou celý ráfek a ten pak poničil také brzdový kotouč i držák tlumiče. Když jsme zjistili škody, vzdali jsme noční dohánění náhradních dílů po celé republice a raději, než nejistý boj o pár bodů za druhou etapu v rámci superrally, jsme se rozhodli soustředit naplno na úspěch při Rally Bohemia. A ta nás čeká právě teď, uvidí se tedy, zda jsme se rozhodli správně. Loni jsme si při ní užili fantastickou bitvu s rychlým mitsubishi zkušeného Martina Březíka a protože jsme jí tehdy o pár desetinek prohráli, máme mu co oplácet! Naše vzájemné boje jsou vždy ve velmi sportovním a přátelském duchu, o to víc se na ně i tentokrát těšíme,“ usmívá se Západočech. Připomeňme, že při loňském ročníku mladoboleslavské soutěže se mu velice dařilo zejména na ´královské´ třicetikilometrové RZ Radostín, kterou ve své kategorii v obou průjezdech vyhrál – napoprvé ji přitom dojížděl s prasklou poloosou, napodruhé s defektem…
„Dobře vím, že v rally se může stát cokoliv, zároveň ale cítím ve svých třiadvacet let starých kostech, že letošní odveta boje s Martinem a Markem by mohla vyznít pro nás,“ pomrkává spolujezdkyně Rendlová. „Ani by nám nevadilo proměnlivé počasí, kterým vyhrožují meteorologové. Nám kluzké tratě vždy svědčily, a co se týče různých typů pneumatik? Mokré nám zbyly ještě po Krumlově a suché, ty jsme zase nechtěně pošetřili brzkým odstoupením v Hustopečích. Takže jsme zkrátka naladěni bojově a nehodláme rozhodně dát svou kůži lacino! Pevně věříme, že se setkáme i se spoustou kamarádů a fanoušků, kteří nás dokáží vždy vyhecovat k lepším výkonům. Já osobně se moc těším i na Staroměstskou erzetu, kde jsme loni při drtivém finišování předvedli tak dlouhý skok, že jsem myslela, že doletíme až do cíle. Ale teď trochu vážně – právě dosažení cílové rampy je pro nás tentokrát hodně důležité, pořád totiž chceme bojovat o titul mistrů republiky v kategorii produkčních vozů, tedy ve třídě 3,“ vysvětluje Plzeňačka.
Zatímco Kopáček s Rendlovou se na Bohemii budou snažit na své nedávné jihomoravské vystoupení spíše zapomenout, jejich týmoví kolegové Štěpán Zabloudil s Petrem Novákem si z premiérového startu v Hustopečích odvezli čtvrtou příčku v rámci třídy 3 národního šampionátu. Pilot ale chtěl ještě o maličko výše: „Technika nám tentokrát sice šlapala bez potíží, přesto jsem nebyl úplně spokojen – asi hlavně se svým výkonem. Zejména v závěru soutěže nám totiž ostřílený Marcel Tuček předvedl, že je pořád skvělým závodníkem a my mu zkrátka nestačili. S tratí Bohemie už mám ale zkušeností více, rád bych je proto proměnil ve svůj dobrý jezdecký výkon.“
Doplňme ještě, že Kopáček s Rendlovou povezou na voze startovní číslo 18, nedlouho po nich se ocitnou na trati Zabloudil s Novákem, kteří si nalepí na své Subaru Impreza WRX STI sedmadvacítku. Sestavu týmu Duck Racing v AČR znovu doplní s historickým vozem Porsche 911 S také Jaroslav Petrásek a Otto Slezák, jejichž startovním číslem bude 216.
Karel Špaček, media teamTiskový servis: karevic.media@centrum.cz