Po šesté příčce z úvodní soutěže národního šampionátu si na Rallye Šumava Klatovy dvojice týmu Duck Kicker Racing ještě polepšila. Václav Kopáček s Barborou Rendlovou obsadili se Škodou Fabia R5 v Klatovech čtvrtou příčku a stejné postavení jim patří i v průběžném pořadí MČR.
Výtečný výkon na Valašské rally zařadil dvojici Václav Kopáček – Barbora Rendlová do širšího okruhu favoritů pro 54. Rallye Šumava Klatovy, a tak jim nezbývalo, než se pokusit tuto pozici potvrdit. Jednoduché to ale neměli: „Bohužel plánované testování před soutěží úplně neklaplo, po pár kilometrech se projevily únavové závady tlumiče a kardanu, a tak jsme museli akci předčasně ukončit,“ říká jedenatřicetiletý pilot, pokračuje ale v optimističtějším duchu: „Na pátečním shakedownu jsme se už svezli pěkně a ani časy nebyly zlé, vyzkoušeli jsme si i různé nastavení vozu pro suché i mokré podmínky. Odpoledne jsme pak bohužel vsadili na to, že bude pršet a auto na to připravili – na okruhu ale bylo sucho, a tak jsme na poslední chvíli ještě aspoň upravili nastavení podvozku. Trochu jsme se klouzali a v následném servisu jsme proto nasadili nejměkčí sliky. Jako naschvál samozřejmě těsně před naším příjezdem na RZ 2 začal pořádný slejvák. V rychlém úseku v jejím středu jsme skoro na rovině dostali veliký smyk, a tak jsme poté už raději v nasazení trochu polevili. Na následném Korábu jsme byli nejprve upozorňováni na havarované auto Mirka Jakeše a poté jsme dojeli i dvě posádky, které u nehody chvíli stály, a tak nám všem pak byl v cíli přidělen čas.
Druhá polovina etapy se odehrála v obdobném duchu – nasadili jsme mokré obutí a na okruhu bylo po předchozím dešti už zase sucho, pak se ale prořezané gumy hodily zejména na Korábu. Startovali jsme tam díky zdržení po Trojanově havárii na vychladlých kolech, jeli jsme poté opatrně a zejména v závěrečném sjezdu to pořádně klouzalo na vytahaném blátě z krajnic,“ uzavírá Kopáček hodnocení první etapy. Dodejme, že i přes nespokojenost s volbou pneumatik patřila Škodě Fabia R5 v barvách týmu Duck Kicker Racing pátá příčka průběžného pořadí, přičemž na nejhůře zajeté RZ 2 zajelo duo Kopáček – Rendlová sedmý čas (rychlejší byly jen posádky, které startovaly před ní na sušším povrchu).
A jak jim to šlo druhý den? „Páteční etapa končila pozdě v noci, a tak jsme spali asi jen tři hodiny a mně se vůbec nechtělo vstávat. Ale podle výsledků to vypadá, že nám krátká noční pauza spíše prospěla,“ směje se Západočech a navazuje: „První ranní rychlostní zkoušku jsme projeli v klidu a podle mne i s rezervami. Byla polookruhová, díky tomu jsme v cíli ani neznali časy ostatních závodníků. Z naší jízdy jsme neměli pocit výjimečného výkonu, o to víc nás pak překvapilo, když se po mnoha minutách výsledky objevily a náš čas byl nejrychlejší! První z dalších erzet byla Strašínská, kterou jsme projeli bez potíží, pak jsem ale na Hoslovické zkoušce vyjel příliš optimisticky ze zatáčky k retardéru a na brzdách mi chyběly asi tři metry, takže jsem jeden balík posunul. Naštěstí jsme autu ublížili jen maličko a ani pětisekundová penalizace neměla na náš konečný výsledek vliv.
Odpolední sekce pak opět začínala na Strážově, kde jsme nasadili starší pneumatiky, aby případný defekt v muničáku neměl na naši peněženku takový účinek. Kolo jsme nepíchli, ale zato jsem byl krátce před cílem testu trochu rychlý v pravém odbočení, takže jsme vjeli až do příkopu. V něm na nás naštěstí žádná zrada nečekala a my po pár vteřinách bez úhony vyjeli ven. Poté jsme nasadili nové pneumatiky Pirelli RA7 a i když by se v závěru dlouhé Strašínské erzety hodila trochu tvrdší směs, moc jsem si jízdu na nich užil. Pneumatiky byly krásně čitelné a my se opravdu moc hezky svezli. Dobrý pocit pak vydržel až do cíle poslední rychlostní zkoušky, kterou jsme projeli možná až moc na pohodu – za jejím cílem nám totiž vedoucí týmu Petr Kačírek napsal, že jsme o šest desetin sekundy vyhráli samostatné hodnocení druhé etapy soutěže. Kdybych tušil, jak těsnou svádíme bitvu, určitě bych v závěru našel místa ke zrychlení – vždyť i známý tedražický skok jsme ´prodali´, abychom šetřili techniku. Ale nakonec to dopadlo dobře i tak a já musím být se Šumavou zkrátka spokojen. Od zimy jsme udělali pěkných pár kroků při seznamování se Škodou Fabia R5, pořád ale vím o velkých rezervách v ovládání vozu, které postupně budeme určitě napravovat,“ uzavírá Václav Kopáček. Chce se nám napsat – bodejť by nebyl spokojen, vždyť k prvenství v sobotní etapě přidal i celkovou čtvrtou příčku, čímž vyrovnal svůj dosavadní nejlepší výsledek na domácí mistrovské soutěži z Příbrami 2014. Tentokrát to navíc pro něj znamená i posun na stejné umístění v průběžném pořadí národního šampionátu rallysportu.
Radost nezakrýval ani týmový vedoucí Petr Kačírek: „Šumava se nám povedla, i když jsme v pátek bojovali s volbou správných pneumatik. Páteční pátá příčka byla přesto dobrá a my se rozhodli, že v sobotu zkusíme trochu víc závodit s vědomím, že na suchém asfaltu máme i šanci uspět. Nové pneumatiky Pirelli RA nám pak dopomohly k historickému výsledku Vendy i našeho týmu. Vše začalo prvenstvím na ranní Strážovské rychlostní zkoušce, kde za naším vozem zůstala o pár desetin i tovární škodovka Jana Kopeckého. Ani jsme tomu výsledku v servisním stanu nechtěli uvěřit. Když se k tomu připočetly jeden druhý, pět třetích a jeden pátý čas, byl z toho další historický výsledek v podobě prvenství v sobotní etapě. Je jasné, že nám k němu ´pomohl´ Kopeckého defekt, ale to nám radost nekazí, protože historie se neptá. Osobně jsem moc rád, že po počátečních komplikacích už si Venda s Bárou začínají rozumět s autem a jsou s ním schopni jet v absolutní špičce. Má na tom velký vliv tým techniků, sestava Honza Kubíček, Pavel Janoušek a Rosťa Šašek už totiž dokázali velmi dobře přizpůsobit nastavení Škody Fabia R5 Vendovu jezdeckému stylu, o dobrém vlivu pneumatik už řeč byla.
Jsem moc rád, že se nám zatím daří plnit taktiku, naplánovanou před sezónou. Ona taktika je jednoduchá – dokončit první etapu každé soutěže klidně i za cenu trochu volnějšího tempa a druhý den se pokusit zrychlovat a sledovat případné posuny ve výsledcích. To vše samozřejmě platí pro letošní sezónu, kterou bereme tak trochu za testovací, opravdu závodit plánujeme až napřesrok,“ uvažuje nahlas Petr Kačírek.
Ze Šumavy odjela s úsměvem i spolujezdkyně Barbora Rendlová: „Byla to opravdu krásná a těžká soutěž s rychlými tratěmi a já jsem moc ráda, že se nám vydařila. Musíme moc poděkovat za podporu našim fanouškům a za skvělou atmosféru v zázemí také celému našemu týmu. Radost nám kazila jen pokračující smůla našich týmových kolegů Richarda a Vlasty Lešákových, kterým ani tentokrát nevydržela technika. Věříme ale, že v Českém Krumlově už smůlu prolomí, my se tam totiž už teď moc těšíme a věříme, že si tamní soutěž užijeme dokonale. Fanouškům můžeme slíbit dokonce nové týmové vlajky!“
Na jihočeskou soutěž v předstihu myslí i vedoucí Duck Racingu Petr Kačírek: „Rallye Český Krumlov pokládám za nejtěžší soutěž v seriálu národního šampionátu. Máme v plánu udělat před ní celodenní test, pokusíme se využít i veškeré poznatky z uplynulých dvou soutěží, zkrátka chceme pro úspěch udělat maximum. Postupujeme ale pořád ´step by step´ a pevně věříme, že nám fanoušci budou držet palce i na jihu Čech!“
Karel Špaček, media team