Dva týdny Duck Racingu v Emirátech

Petr Kačírek a jeho tým Duck Racing si v posledních dvou týdnech užil opravdu hodně závodění a testování. První týden na okruhu v Dubaji s Audi R8, druhý týden na písčitých cestách v Umm Al Quwainu se Subaru Impreza.

Již druhou sezonu tráví technika a členové týmu ve slunných Spojených Arabských Emirátech a zdejší závody vyplňují zimní přestávku v Evropě. K loňské účasti na okruzích letos přibylo i rally, takže program včetně testování je dost náročný na cestování a logistiku.

V posledních dvou týdnech vše začalo jednodenním testem s Audi R8 LMS Ultra GT3 na Dubai Autodrome, kde se o víkendu konal další závod okruhového mistrovství UAE pod názvem NGK Serie.

Test auta proběhl bez potíží, horší už to bylo s pneumatikami Hankook, jejichž kvalita zdaleka nedosahovala kvality Pirellek, které tým používal dosud. Ale v Emirátech všechno trvá déle, než je obvyklé, takže při nedostatku pneu Pirelli se vzalo za vděk zmíněnou čínskou značkou. Po značném úsilí se však podařilo jakýsi setup nastavit a auto bylo celkem ovladatelné. Zajímavé je, že na zdejší zaprášené trati je nová pneumatika o 1 vteřinu na kolo pomalejší než mírně ojetá…

Víkendové závody začaly čtvrtečními volnými tréninky a v pátek ráno, což je místní sobota, odstartovala kvalifikace. Tu se poprvé v sezoně podařilo Petrovi vyhrát a nechal za sebou o pár setin favorizované Ferrari 458 týmu Dragon Racing. Do prvního závodu tedy startovalo týmové Audi z pole position a vypadalo to na pěkný souboj s největším soupeřem. Start se povedl, ale na dlouhé rovince udělali dvě turba ve Ferrari svojí práci a italský plnokrevník byl na brzdách v první zatáčce na prvním místě. Ferrari má v tomto případě výkonnější motor, Audi je lepší na brzdách, takže úvodních 5 kol byl obrázek totožný, na rovině Ferrari odjelo, při brždění se Audi přiblížilo. Vše nakonec rozhodlo trio bojujících Renaultů Clio, které v jedné sekvenci zatáček obě nejrychlejší auta v závodě od sebe oddělilo. Na Petra zbylo tedy druhé místo, po problému s pneumatikami při testu byl však spokojený.

Odměna měla přijít hned po hodině, kdy startovala druhá jízda, do níž však soupeř s Ferrari nenastoupil kvůli technickým problémům. Petr Kačírek a Duck Racing si tak dojeli v klidu pro první absolutní vítězství v šampionátu.

Po malé páteční oslavě se však již blížil pondělní test s Imprezou ve zdejším Motorplexu kde se nachází autokrosová písečná trať. Toto místo bylo zvoleno pro test záměrně, protože Rally Umm Al Quwain se odehrává na uježděných písčitých cestách u pobřeží perského zálivu. Tedy nikoliv klasická šotolina na kterou se posádka Petr Kačírek – Jaroslav Jugas těšila.

Test proběhl úspěšně, tentokrát bylo pneu Pirelli dostatek, podvozek se podařilo nastavit skvěle, byla tedy radost auto řídit a užít si dlouhých smyků. Jediné co dělalo vrásky závodnímu inženýrovi, byla kvalita místního benzínu. Výrobce deklaroval octanové číslo 98, my naměřili sotva 93.

V kombinaci s vyšší teplotou, pískem ucpávající vzduchový filtr a použitím ALS, to dle slov technika, s motorem Imprezy nevypadá úplně ideálně. Ale nakonec se podařilo naladit kompromis a po absolvování seznamovacích jízd se Subaru v emirátských barvách a českou posádkou postavilo v pátek ráno na start arabského dobrodružství.

Pro Petra s Jardou to byla na písku premiéra, domluvili se že první dvě erzety úvodní sekce zkusí nerozbít přední nárazník při nějakém skoku nebo na duně, zjistí jak auto zvládá vyjeté koleje a velké díry a naplno do toho půjdou od sekce druhé. Vše bylo OK, Subaru fungovalo skvěle, všechny skoky, díry a kopance i díky výborně nastaveným tlumičům Reiger zvládlo s přehledem a po dvou erzetách z toho bylo průběžné 3. místo. Na první servis bylo nezvyklých 90 min, takže zbyl i čas na čaj se šejkem Mohamedem Al Qassimim z královské rodiny emirátu Sharjah, který je pořadatelem UAE šampionátu. Syn zmíněného šejka se zároveň jako jezdec účastní závodů se stejnou značkou auta jako Duck Racing, takže bylo i o čem povídat. A právě Koruní Princ Al Qassimi po první sekci s přehledem vedl průběžné pořadí závodu. Naše posádka vyrazila na další porci erzet, byla rozhodnutá zabojovat a zůstat minimálně na podiovém umístění.

Na přejezdu vše fungovalo bez problémů, stejně tak start do 3. erzety. Auto po písku doslova letělo, posádka se bavila, ale nemělo to mít bohužel dlouhého trvání. Po dvou km rychlostní zkoušky začal motor ztrácet výkon, až se nakonec zastavil úplně. Posádka se ještě snažila najít nějakou závadu, ale podle zvuku motoru bylo jasné, že dál auto nepojede. Zklamání bylo samozřejmě velké, zvlášť když byla velká šance na dobrý výsledek. Nezbývalo nic jiného než si říci klasické české ,,Das ist Motorsport,,.

Hned následující den mechanici odhalili závadu v podobě podpálených ventilů vinou špatného benzínu. Napříště je tedy třeba dojet vedle do Ománu a přivézt od Shellu něco lepšího. Pro úplnost je třeba doplnit, že rally vyhrál zmíněný korunní princ, zřejmě s pomocí Alláhovou, protože po jednom ze skoků v poslední erzetě svlékl obě pravé pneumatiky a do cíle dojížděl po dvou prázdných ráfcích.

Další pokračování arabské mise je pro Duck Racing již za měsíc a to ve stejném formátu s jedinou změnou, že první týden se jede Rally Ras Al Khaimah a ten další pak okruhy opět v Dubaji.