Rally Vyškov 2025

O minulém víkendu se konal předposlední podnik Rallysprint série a sice Rally Vyškov. Duck Racing zde reprezentovala se startovním číslem 34 posádka Petr Kačírek navigovaný Petrou Řihákovou ve voze Škoda Fabia R5 a se startovním číslem 38 standardně ve voze Peugeot 208 R2 Petr Kačírek junior s Petrem Černohorským. Rally Vyškov je známa svojí náročnou rychlostní zkouškou Ivanovická brána, kdy většina trati vede na obslužné komunikaci mezi poli, kde v tuto roční dobu je často ještě vzrostlá kukuřice. Pak je to jako jízda v tunelu a náročnost to jen zvyšuje. Navíc tato RZ měří necelých 16 km, což je na sprint dlouhá trať.

V pátek na posádky čekaly seznamovací jízdy, po obědě na tým technické přejímky a v odpoledních hodinách pro všechny shakedown. Na shakedown bylo přihlášeno mnoho posádek, což mělo za následek dlouhé fronty na startu, ale naše dvě posádky se nedaly odradit a test funkčnosti včetně rozehřátí posádky dopadl na jedničku. Už shakedown ukázal, že se bude jednat o náročnou soutěž, protože byla velká možnost řezání zatáček a po dešti to znamenalo velké množství bahna na trati. V sobotních ranních hodinách proběhl na náměstí ve Vyškově slavnostní start a pak už na posádky čekaly 3 rychlostní zkoušky. V cíli první RZ se projevil u Fabie drobný problém s přehřívání brzd. Bohužel s tím Petr s Petrou na přejezdu nemohli nic udělat, tak nezbývalo nic než obezřetně pokračovat dalším průjezdem RZ. V třetí RZ, na zmiňované Ivanovické bráně, naše posádka pociťovala problémy s brzdami již od půlky tratě, Petr svojí taktickou jízdou zvládl vše bez větších problému a zajeli s Petrou krásný 16 čas, což s danými problémy bylo nad očekávání. Posádka byla velmi spokojena, protože po nočním dešti některé úseky připomínaly spíš trať rally crossu a udržet auto na trati byl boj. Nicméně v přeskupení zjistili, že obdrželi 30 vteřin penalizaci za retardér a to je posunulo až na 23 místo absolutně. Proti tomu juniorská posádka si vedla bezproblémově a udržovala si drobný náskok před svým největším konkurentem v rámci celé Rallysprint série Michalem Srbem. V rámci své třídy RC4 II nestačili pouze na Adama Čepelu, patřilo jim tedy při příjezdu do servisu 2 místo. Po servise na posádky čekaly druhé průjezdy stejnými rychlostními zkouškami. V druhé sekci převáděl Péťa s Petrem stále stejně dobré výkony, ale Srb výrazně zrychlil a v poslední RZ naši posádku o 3 vteřiny přeskočil. V cíli to znamenalo 10 místo v rámci dvoukolek a 3 místo ve třídě RC4 II. V servise mechanici naši Fabii řádně zkontrolovali, vyměnili vše, co se brzd týkalo, aby Petr s Petrou mohli pokračovat. Avšak s půlminutovou ztrátou se dalo pramálo co dělat, tak se soustředili aspoň na pěkné dílčí časy v RZ. Trať erzet se mezitím po průjezdu 150 vozidel výrazně zhoršila, všude bylo vytaháno spoustu bláta a nebyla snad žádná posádka, která by si nedala menší či větší výlet mimo trať. I naše Fabia se v jednom blátivém úseku roztočila ve velké rychlosti do hodin a skončila v poli, ale naštěstí bez poškození a s menší časovou ztrátou pokračovala až do cíle poslední erzety. Snaha tedy byla a časy na měřených úsecích byly dobré, ale po penalizaci za posunutý retardér to na lepší než 22. místo absolutně nestačilo. Děkujeme všem partnerům za podporu, bez které by účast nebyla možná, a budeme se těšit příští víkend na rally Pačejov, závěrečném podniku Mistrovství České republiky v rally.