Předposledním podnikem Mistrovství České republiky v rally byla Barum rally Zlín. Duck Racing na startu reprezentovala posádka se startovním číslem 78 Petr Kačírek junior, klasicky s Petrem Černohorským na sedadle spolujezdce ve voze Peugeot 208 R2. Vysoké startovní číslo, než na které jsme zvyklí, bylo dáno velkou konkurencí, protože Barum rally je kromě závodu Českého mistrovství, především také závodem Evropského šampionátu. To znamená kromě velkého množství soupeřů evropského a světového formátu, také velkou náročnost tratě.
Na posádky od středy čekaly seznamovací jízdy, ve čtvrtek na týmy technické přejímky a v pátek pak pro všechny v dopoledních hodinách shakedown. Počasí na tyto závody přálo, možná až příliš, teploty přesahovaly 35 stupňů ve stínu, což znamená, že v závodním voze mohou teploty dosahovat 50 stupňů i více. Shakedown pro naši posádku byl spíš zkouškou, zda společně s týmem vše dobře nastavili na testu konajícím se v neděli před soutěží. Vše fungovalo jak mělo a naše dvojice se jela schovat do stínu před odpoledním slavnostním startem ve Zlíně na náměstí. Přes vysoké teploty bylo vidět, jak diváci tuto soutěž milují a na rampě byla neskutečná kulisa. Ve večerních hodinách pak přímo v centru Zlína začal závod klasickou městskou super speciálkou, kdy na tuto jedinou noční rychlostní zkoušku dorazí až 50 000 diváků. Naše dvojice začala v dobrém tempu a v rámci třídy zvítězila. Pak rychle na kutě, protože na všechny čekal v sobotu dlouhý a těžký program.
V sobotu to pro naši posádku nezačalo bohužel zrovna šťastně, Péťa s Petrem v první rychlostní zkoušce dne při vjezdu do divácké slušovické zóny lehce trefili strom a následkem byla dvě uražená kola. Naštěstí se ukázalo, že sice na voze zůstaly jen středy kol, ale po výměně defektů a drobné opravě přímo na rychlostní zkoušce mohl náš lehce pochroumaný Peugeot pokračovat v soutěži. Avšak časová ztráta přes 15 minut znamenala konec nadějím na jakýkoliv dobrý výsledek. Zkrátka rally dokáže být někdy velmi krutá… Další RZ jel Péťa obezřetně, aby se ujistil, že našemu „Bobíkovi“ nic není a může pokračovat v plném tempu. Poslední rychlostní zkoušku v dané sekci s názvem Bunč, jednu z nejobtížnějších RZ, už naše posádka ale opět zcela ovládla v rámci své třídy. Po servisu, kde Peugeot dostal veškerou péči, následovaly druhé průjezdy stejnými erzetami. Cíl byl jasný, hlavně nasbírat co nejvíce zkušeností a udržet našeho Peugeota na cestě. Dílčí výsledky měla naše posádka velmi dobré, takže přes počáteční nezdar byl tým spokojen. V neděli na posádky čekaly další tři rychlostní zkoušky ve dvou sekcích. Štěstí nás na chvíli opět opustilo a mezi mnohými jinými, tak i na naši posádku čekal defekt a další ztráta přes 2 minuty. Potom ale až do konce rally Péťa s Petrem všechny RZ vyhráli, bohužel s časovou ztrátou z úvodu rally to již nemělo zásadní vliv na celkové pořadí, v cíli to tedy znamenalo 4 místo ve třídě RC4 II a celkově 72 místo. I tak to byl pro našeho juniora skvělý a hodnotný závod, který ho svou náročností a délkou opět posunul dále v přípravě na příští sezonu, ve které by právě na takovýchto tratích v Evropě měl bojovat za naše barvy… Ale to je budoucnost, letos se ještě soustředíme na poslední čtvrtinu sezóny kde nás čeká ještě mnoho zajímavých a těžkých závodů. Děkujeme partnerům za podporu, bez níž by účast nebyla možná a budeme se těšit již tuto sobotu na rallysprintu Vyškov.