Dalším závodem pro tým Duck Racing byla rally Šumava, první letošní podnik Mistroství České republiky v rally. Jedná se o dvoudenní závod s dvojnásobným počtem kilometrů rychlostních zkoušek a celková náročnost tratě je vyšší než při sprintrally. Náš tým zde reprezentoval Petr Kačírek mladší s Petrem Černohorským, standardně s vozem Peugeot 208 R2. Pro Péťu se jednalo o první podnik v rámci „velkého“ mistráku.
Ve čtvrtek a pátek na posádky čekaly seznamovací jízdy. Počasí úplně nepřálo a hodně pršelo, na závod se ale mělo počasí výrazně zlepšit. Přesto se dalo očekávat po vydatných deštích vytahané bláto v zatáčkách při tzv. „řezání“ a tím větší zrádnost tratě. Páteční odpoledne patřilo shakedownu, kdy si Péťa s Petrem udělali radost dobrým časem a celkově dobrým pocitem z nastavení auta.
Rally odstartovala v sobotu ráno, první se ale na trať vydaly vozy v rámci ME historiků, až po nich se kolem 10. hodiny vydaly vstříc prvním kilometrů vozy soudobé. To mělo vliv na podmínky na trati, protože přeci jen historické vozy mají jinou ideální stopu a vyhazovaly na trať nečistoty v místech, kde byste to nečekali. V první sekci na posádky čekaly 4 rychlostní zkoušky. První RZ byla zrušena z důvodu nehody hned 3. jezdce na startu, což mělo za následek volný průjezd erzetou pro celé startovní pole, takže i pro Péťu s Petrem. První ostrou rychlostní zkouškou pro ně tedy byla až druhá v pořadí. Ta měřila jen necelé čtyři km a naší posádce se průjezd vydařil. Po dalších dvou odjetých erzetách se Bobík, jak říkáme našemu Peugeotu 208 R2, usadil na prvním místě ve třídě a celkovém čtvrtém ve dvoukolkách. Péťa s Petrem předváděli při své společné premiéře na velkých závodech MČR skvělý výkon. Po servise čekaly na posádky znovu průjezdy stejnými rychlostními zkouškami. Bohužel v 7 RZ naši posádku začaly trápit technické problémy. Při plném plynu si Peugeot postavil hlavu a „cukal“ a „kuckal“. S tím se těžko závodí, ale kluci bojovali, nevzdávali to a i se skomírajícím autem se snažili dostat do večerního servisu. To se jim nakonec podařilo, ovšem za cenu časové ztráty a tedy propadem ve výsledkové listině. V týmu padlo rozhodnutí vyměnit v servise palivové čerpadlo, které by takovou závadu mohlo způsobit. Výměna proběhla bez problémů a celý tým doufal, že vše bude druhý den fungovat, jak má.
Na posádky v neděli byly nachystané celkem ještě 4 rychlostní zkoušky. S časovou ztrátou už nemohla naše posádka nic dělat, tak se měla soustředit alespoň na precizně odjeté zbývající km a pokusit se při tom třeba vyhrát nějakou erzetu v rámci své třídy. Bohužel hned na první ranní RZ se technická závada projevila znovu. Kluci každou RZ ztráceli cenný čas, v tu chvíli spíš bylo cílem závod dokončit a pobrat alespoň nějaké body. Těch možností, kde je v autě schovaný šotek, je mnoho a v danou chvíli nebyla šance na to přijít. Kluci se nevzdávali, dokud auto alespoň trochu jelo, až se nakonec zastavilo úplně. Pro Péťu s Petrem to znamenalo první odstoupení ze závodu pro technickou závadu, věřme však, že zároveň letos i poslední. Dalším závodem pro Duck Racing a naše juniory bude rallysprint Kopná druhou květnovou sobotu. Tam vyrazíme opět v plné síle a s ambicemi na vítězství. Děkujeme všem našim partnerům za podporu a těšme se společně na příští zážitky z rally.