Central European Rally 2024

Po roce naše území zavítala rally světového formátu a to druhý ročník Central European rally, řadící se do Mistrovství světa v rally WRC. Jedná se podnik, kdy se rychlostní zkoušky jedou na území České Republiky, Německa a Rakouska. Letos nás zde reprezentovaly dvě posádky, coby předjezdec Petr Kačírek mladší s Petrem Černohorským poprvé s Fordem Fiesta Rally3 a Jan Černý s Ondřejem Krajčou ve voze stejné specifikace. Jelikož se jedná o vrcholovou úroveň světové rally, vyplývá z toho i náročnost tohoto závodu. Od úterý mají posádky seznamovací jízdy na velkém území tří zemí, ve čtvrtek je již čekal shakedown v okolí Točné u Prahy a poté slavnostní start u Pražského hradu.

Péťa s Petrem dostali od Autoklubu České Republiky velkou důvěru a na jejich voze se objevilo startovní číslo 0, jsou tedy poslední, kdo jede před prvními vozy startovního pole specifikace WRC. Je to úkol pro zkušené závodníky, kteří již v závodním tempu na rozpis jsou schopni dohlédnout na bezpečnostní prvky na trati, a zároveň nesmí udělat chybičku. O to větší to byla pocta, že náš junior byl takto nominován. Velkou oporou, jako i při ostatních závodech, mu byl velmi zkušený Petr Černohorský, který s kontrolou trati z různých úhlů pohledu má již bohaté zkušenosti. Sice se jejich čas nezaznamenává a nefigurují ani v startovní listině jako takové, ale jsou velmi důležitou součástí celého závodu. Navíc pro Péťu to znamená obrovský počet km rychlostních zkoušek a ještě těch nejtěžších, co může rally nabídnout. Péťa s Petrem tento úkol splnili na jedničku bez jediného zaváhání.

Druhá posádka, Honza s Ondrou, měla startovní číslo 39 a v rámci nabyté třídy RC3 si pomýšleli na vítězství, kdy potřebovali cenné body do celkového bodování o titul vícemistra. Vstup do soutěže měli pozvolný, na první rychlostní zkoušce Velká Chuchle zajeli 4. čas ve třídě. Jedná se o RZ spíše pro diváky, kde se dá jen ztratit a ne moc získat. Po přesunu na Šumavu na posádky čekala večerní RZ Klatovy, zde už Honza s Ondrou ukázali, co umí a znamenalo to posun na první místo. Závody pokračovaly v pátek na českém území v okolí Vimperku a hned po ránu Honza předváděl dominanci, bohužel ale ve 4 RZ přišly technické problémy s brzdičem, ztráta necelých dvou minut a propad na sedmé místo. Závod byl ještě dlouhý a naše posádka se určitě nechtěla vzdát bez boje. Ze ztráty postupně ukrajovali každou erzetu cenné vteřinky, a i když jim v pátek večer patřila stále sedmá příčka, tak za sobotní a nedělní etapy se s nasazeným tempem ještě dalo posunout na stupně vítězů. Bohužel Honzu s Ondrou nadále provázela smůla a hned v první sobotní rychlostní zkoušce dostali penalizaci za virtuální retardér, což je pro rally letos novinka. Propad to sice neznamenalo, nicméně vidina stupňů vítězů se definitivně rozplynula. Honza je správný bojovník a chtěli si s Ondrou maximálně závod užít a zajíždět dílčí skvělé výsledky. To se jim dařilo a v cíli se mohli chlubit víc jak polovinou vyhranných RZ. V rally, jako i v jiných sportech, se ale na kdyby nehraje a v neděli to stačilo opět na 7. místo v rámci třídy RC3 a 25. místo absolutně. Děkujeme všem partnerům za podporu, díky čemuž jsme se mohli této světové rally účastnit. Za 14 dní čeká Duck Racing závěr rallysprintové sezóny ve Vsetíně, kde za nás bude startovat tradičně Péťa s Petrem a jejich Peugeot 208 R2 a po dobré spolupráci na Moravě usedne za volant naší Škody Fabie R5 opět Viktor Szabó.