Letošní sezona okruhového středoevropského mistrovství FIA CEZ dospěla do finále. Nadcházející víkend 8.–10. září čeká na všechny účastníky závěrečný podnik na Automotodromu Brno a mezi startujícími samozřejmě nebude chybět ani pražský tým Duck Racing.
Z předchozího podniku na Slovakia Ringu odjížděli členové Duck Racingu se smíšenými pocity. Dan Skalický s BMW M3 GTR sice dominoval třídě do 3500 ccm, ale sesterské Audi R8 LMS ultra trápily technické potíže s termostatem a kvůli přehřívání motoru musel Petr Kačírek v prvním sprintu odstoupit. On sám se navíc potýkal s angínou, takže podle vlastních slov na Slovensku spíše jezdil, než závodil se soupeři.
„V Brně už to bude určitě lepší. Před rokem jsme tady s audi absolvovali premiéru, takže se těšíme na srovnání s loňskými časy. Auto i já jsme už snad v pořádku,“ podotkl Petr Kačírek, který má na brněnský okruh velmi kladné vzpomínky.
„Brno jsem měl vždycky rád. V roce 1992 jsme tady dělal okruhovou školu u Jiřího Mičánka a ve stejném roce odjel svůj vůbec první závod – tehdy ještě ve Fiesta Cupu. Za těch 25 sezon jsem tak v Brně prožil nespočet vítězství i porážek. Proto doufám, že v té 26. sezoně uděláme ve sprintech nějaký výsledek,“ prohlásil Kačírek, pro kterého ale sezona zdaleka nekončí. Hned následující týden se audi nakládá do kontejneru a vyráží směr Spojené arabské emiráty, kde na Duck Racing čeká kromě rallyových závodů rovněž i tamní okruhový šampionát.
„Mrzí mě, že mého parťáka Marcela Kusína trápí zdravotní problémy. Sezonu FIA CEZ měl ve vytrvalosti skvěle rozjetou, ale zdraví má člověk jen jedno. Všichni mu přejeme, ať se dá brzy dopořádku,“ vzpomněl Kačírek na svého kolegu, jenž předčasně ukončil sezonu.
Bílé Audi R8 LMS ultra tak v Brně nastoupí jen ve sprintech. Ve vytrvalosti nasadí Duck Racing pouze BMW M3 GTR, do kterého usedne staronový jezdec Dan Suchý. Jeho jmenovec Dan Skalický přesedne tentokrát jak na sprinty tak i na vytrvalostní závod do pronajatého BMW Z4 GT3 od týmu Šenkýř Motorsport, kde má šanci bojovat v nejvyšší třídě o dobré umístění v konečném hodnocení šampionátu.
„Musím ale ještě vzpomenout na našeho dlouholetého kamaráda a šéfmechanika Františka Pulkrábka, který bohužel před měsícem zemřel. Fanda s námi jezdil dlouhá leta po závodech a všechny postavené bavoráky od roku 2000 byly jeho prací. Za těch 17 společných let jsme s Marcelem, oběma Dany, Lumírem a dalšími jezdci absolvovali skoro 200 závodů a desítky z nich jsme díky Fandovi vyhráli. Za všechnu jeho práci, zkušenosti a dovednosti mu patří náš společný dík. Na našeho Fandu nikdy nezapomeneme,“ dodal na závěr Petr Kačírek.