V polské Poznani, kde se jela Středoevropská zóna FIA na okruzích, měl Petr Kačírek konečně důvod k radosti. Letos v tomto šampionátu stál poprvé na stupních vítězů a připsal si body za třetí místo ve sprintu.
Bodoval i ve druhém, takže z Poznaně už tradičně odjížděl spokojený, ale jinak je to sezona, kterou už by nechtěl znovu zažít. V týmu Duck Racing zůstal na okruhové závody zcela sám.
Petře, před sezonou jste hovořili o tom, že ty pojedeš sprinty a Dan Skalický vytrvalost. Co se změnilo?
Danovi se narodila dcera, a tak má nyní rodinné starosti. Užívá si to a já mu to přeji, ale znamenalo to, že vynechal Red Bull Ring a v našich týmových barvách se v Poznani představil jen při Octavia cupu, kde si vedl opravdu dobře. Jenže tým má povinnosti vůči partnerům, a tak na srpnovém Slovakiaringu mě čeká start v hodinové vytrvalosti s naším BMW M3 a pak oba sprinty s Audi R8 GT3. Ještě, že na zářijové Podzimní ceně Brna mi pomůže za volantem bavoráku Dan Suchý.
Vraťme se do Poznaně. Znám jen velice málo jezdců, a ty patříš mezi ně, kteří na tento okruh jezdí rádi. Čím si tě získal?
Já vím, že od začátku devadesátých let minulého století, kdy jsme tady jeli poprvé Fiesta cup, se Tor Poznaň nezměnila. A když dlouho někam neinvestujete, je to znát. Zázemí okruhu je omšelé, pomalu se to tady rozpadá, ale vzpomínky na dobu, kdy jsem vstoupil do automobilového sportu a prožíval nádherné a dramatické souboje s Fordem Fiesta, se zapomenout nedají, a tak sem rád jezdím. Navíc já jsem na zdejší trati zajel historicky vůbec nejrychlejší čas, kterého tady někdo při Fiesta cupu vůbec dosáhl. A nám se tady vždycky celkem dařilo. Takže proto se do Poznaně vracím. Na jednu příjemnou změnu bych málem zapomněl. Do Poznaně vede dál-nice z Německa, a tak kdysi celodenní putování z Čech se dnes výrazně zkrátilo.
Co zajímavého nabídly oba sprinty při letošní Středoevropské zóně FIA?
Startovalo tady sice méně aut, ale osm rychlých vozů GT3 se sešlo. A byly to super závody. Mar-cin Jedlinski využil domácí výhody, ale Richard Chlad jr. byl nepříjemným soupeřem. Na trati se opravdu tvrdě bojovalo. Ve druhém sprintu jsem se po jednom ze soubojů octnul v kačírku a tím jsem přišel o šanci útočit na stupně vítězů. Škoda, protože auto fungovalo a my jsme navíc využili nové pneumatiky Pirelli DHD 2, se kterým se letos už jede ADAC GT Masters. Než jsme ale mohli využít jejich kvalit, tak nás čekalo úplné přenastavení závodního auta. Audina mu-sela být maximálně tvrdá, pak se pneumatiky rychle zahřály a skvěle fungovaly. Hodně nám s nastavením pomohl Igor Salaqvarda. Do té doby to bylo trápení, ale pak jsem o sekundu proti loňsku zrychlil.
Jak se díváš na své letošní ambice ve sprintu Středoevropské zóny FIA?
Moc velké nejsou. V současné době mám odjeté jen tři sprinty v D4 nad 3500 cm3. Na Hungaror-ingu jsem startoval s naším bavorákem ve třídě do 3500 cm3, protože audina byla ještě na cestě z Dubaje. Na Red Bull Ringu, kde se sešla za-tím nejkvalitnější konkurence, jsem první sprint nejel, zastavila mě ulomená poloosa. Ve druhém jsem dojel devátý. Uvidíme, jak se bude dařit na Slovakiaringu a v Brně. Bude to těžké, ale rád bych se konečně výrazněji prosadil a posunul se v konečném pořadí dopředu.
Stále plánuješ s Audi další zimní sezonu v Dubaji?
Určitě, na tom se nic nemění. Ještě v září audina zamíří do Emirátů a od listopadu pojedu opět místní šampionát.
Děkuji za rozhovor.
Text: Karel Malina