Nadpis nemá znít nafoukaně, naopak pokorně a s úctou k Epilogu. Již po třetí v řadě byla šestihodinovka Epilog, poslední okruhový závod v roce, nejúspěšnějším závodem roku pro tým Petra Kačírka. Po dvou vítězstvích v předcházejících dvou letech získal sice Duck racing tentokrát jen bronzové medaile, ale závod to byl napínavý a dramatický až do úplného závěru.
Po startu na mokru byl Kačírek jeden z prvních kdo přezul na suché pneu na osychající trati a tento trochu riskantní tah se nakonec ukázal jako rozhodující pro odpoutání od celého zbytku startovního pole. Ve čele tak jezdilo Mičankovo Porsche, druhý byl náš vůz a třetí Šenkýřovo BMW. Ostatní začali nabírat velkou ztrátu, která nakonec v cíli dělala 8 dlouhých kol mezi 3. a 4. vozem v pořadí. Po dvou hodinách vystřídal Kačírka v podstatě už ,,stálý inventář,, Duck racingu Dan Suchý, který se celou další hodinu svoji rychlou a bezchybnou jízdou držel na 2. místě ve stejném kole s Mičánkem a hlídal minutový náskok na třetího Šenkýře. Bohužel při výjezdu safetycaru (paradoxně kvůli našemu druhému vozu, kterému explodoval motor) se startovní pole sjelo dohromady a po restartu se podařilo Šenkýřovi náš vůz předjet. Pak však musel Šenkýř do boxu doplnit benzín a vystřídat, takže do poslední dvouhodinovky vyrážel třetí jezdec týmu Dan Skalický opět na 2. pozici. Jeho náskok byl minutový na 3. vůz v pořadí a Dan celou dobu tento náskok držel. Zajížděl fantastické časy i přesto , že se již jelo za tmy, ale 2. místo nám nebylo nakonec souzeno. Jeho skvělá rychlá jízda si vybrala daň v podobě vyšší spotřeby benzínu a v posledním kole, doslova pár desítek metrů před cílem se náš modrý bavorák zastavil se suchou nádrží… Kolem se na 2. místo přehnal Fried ze Šenkýřovi stáje, na nás tak zbylo místo 3. I tak ale skvělý závod, skvělé výkony našich jezdců a mechaniků, stupně vítězů. Za rok jsme zpět.
Ale závodní sezóna ještě neskončila. Alespoň ne ta rallyová. Po osmnácti letech závodění výhradně na okruzích se vydal Duck racing do zcela opačné automobilové disciplíny, a sice rally. Pronajal si soutěžní Mitsubishi Lancer i s pilotem Lumírem Firlou, na místo spolujezdce usedl Petr Kačírek a společně absolvovali XV. Pražský rallysprint (viz fotogalerie). Naše posádka nakonec po defektu pneumatiky a vinou prasklé brzdové hadice ve 4.RZ cíl neviděla, ale předvedený výkon a prezentace týmu ve světě rally, stejně tak zážitek pro jeho členy vč. získaní nových zkušeností v jiném závodním prostředí, byly skvělé a zajímavé. Odezva na sebe nenechala dlouho čekat, v současné době je k mání několik soutěžních Lancrů i Imprez… Uvídíme jak dopadnou jednání s partnery, o výsledky se samozřejmě podělíme, stejně jako o plány na příští závodní sezónu.
Všem motoristickým sportovcům i příznivcům přeje Duck racing šťastný a fajnový rok 2010. Rychlý, ale bezpečný.