Poslední testy skončily a vozy pro Carreru putují v úložných kontejnerech směr Mexiko!

Den zúčtování nadešel. Ve středu 10. září se uzavřely dveře dvou velkých kontejnerů se vzácným nákladem v podobě tří unikátních závodních vozů a více než dvou tun doprovodného servisního materiálu, aby vytvořily zázemí pro historicky první českou účast v soutěži La Carrera Panamericana. Vozy i materiál je třeba poslat přes moře s předstihem, aby bylo vše připraveno pro vybalení těsně před startem slavné Carrery, už na mexické půdě v přístavu Veracruz.

Ještě před finálním zabalením a naložením věcí vyjely týmové speciály k posledním testům a nebo demonstračním jízdám. Vojta Štajf měl o uplynulém víkendu v akci všechny pojízdné exempláře ze své unikátní sbírky čtyřicet let starých Subaru. Zatímco závodní speciál pro Carreru byl ještě dodatečně testován v Motorlandu v Bělé pod Bezdězem, Vojtovo první historické Subaru GFTS Hardtop se předvedlo v soutěži pravidelnosti South Bohemia Classic, konané v jižních Čechách. Do vozu usedl s manželkou Milanou a jízda na čas tentokrát doznala jiných pravidel.. Bylo třeba měřené úseky projet přesně ve stanovených časech, jinak hrozila závažná penalizace. „Povedl se nám opravdu husarský kousek, hned první zkoušku jsme totiž zajeli na setinu přesně v souladu s nastaveným časem! Hned po první zkoušce jsme se tedy dostali do vedení, ale jízda pravidelnosti je obtížný úkol, takže byť jsme vedení ztratili, konečné desáté místo je pro nás výborné,“ říká Vojta.

Jeho myšlenky se však už přece jen upínají k účasti na Carreře, a tak nedělní program vyplnilo intenzivní testování závodního Subaru GSR Coupé právě pro Mexiko. „Chtěl bych poděkovat Motorlandu Bělá za možnost testovat zde. Dokázali nám nabídnout i úseky s dobrým asfaltem, tedy takové, jaké potkáme právě v Mexiku. Mám už mnohem lepší pocit z nastavení podvozku, v tomto ohledu jsme výrazně pokročili vpřed. Výkon motoru lehounce sráží nastavení pro použití 91oktanového benzínu, ale palivo nižší kvality budou v Mexiku tankovat všichni a pak, lehký vůz bude i tak dostatečně obratný a rychlý“. Svezl se i Jaroslav Petrásek, jehož Porsche 911S pro Carreru nejprve obdivovali návštěvníci sobotního srazu vozů Porsche ve Vratislavicích u Liberce, rodišti Ferdinanda Porscheho, od jehož narození právě uplynulo 139 let. Ještě před tím, ve čtvrtek, pak Jarda své Porsche důkladně protáhl po mosteckém autodromu.

Petr Kačírek s Jaroslavem Jugasem o víkendu závodili se soudobým produkčním vozem Subaru Impreza při Rally Vyškov. I když jejich snahu zhatila technická závada, vše směřovalo k poslednímu testu speciálu BMW 3,0 CS, který proběhl v úterý 9. září. „Musím říct, že s jízdním projevem našeho BMW pro Carreru jsem opravdu spokojen, každý den testů mne vždy něčím pozitivně překvapil. Přestože jsme dali přednost spolehlivosti řadového šestiválce před maximalizací výkonu, cítím se v autě skvěle. Vozy BMW měly vždy výborné jízdní vlastnosti a ani tohle není výjimkou, platilo to už před čtyřiceti lety. Výborný dojem nekazí ani malá, čtrnáctipalcová kola, z jejichž velikosti jsem měl trochu obavy, ale auto je i na nich skvěle ovladatelné. Na závodění v Mexiku se už moc těším,“ řekl Petr Kačírek. Stejně jako pro Vojtu Štajfa, ani pro něj nebyl víkendový program poslední závodní zkušeností před odjezdem na Carreru: „Čeká nás nyní okruhový šampionát v Brně, přičemž ve sprintech i ve vytrvalostním závodě budu usilovat o prvenství ve třídě. Bylo by výborné, kdybych na Carreru dokázal přijet už jako úřadující mistr republiky,“ uzavírá Petr.

Dva čtyřicetistopé kontejnery pak pojmou vzácný náklad pro Carreru. Subaru a Porsche se vejdou do jednoho kontejneru, BMW pak bude umístěno a přikurtováno ve druhém. Více než dvě tuny doprovodného materiálu je z velké většiny rozmístěno do 16 speciálních beden od firmy Caseliner. Tým však s sebou veze i náhradní motory a transmise, poloosy, ramena zavěšení kol, komponenty brzd a několik desítek náhradních pneumatik a ráfků. Vše musí být důkladně roztříděno, zváženo a popsáno, aby mohlo dojít k co nejhladšímu celnímu odbavení vzácného nákladu, který je chráněn v kontejnerech mnoha čtverečními metry bublinkové fólie. Celý tým pracoval na nakládce prakticky dnem i nocí. V Mexiku budou kontejnery vyprázdněny – závodní vozy budou muset dostát svému určení a doprovodný materiál bude přeskládán do pronajatých doprovodných dodávek, jimiž bude tým v Mexiku disponovat.

Posádky si závodní vozy spolu s materiálem, který do Veracruz doputuje z přístavu Bremerhaven lodí MV Stuttgart Express už 2. října, vyzvednou o týden později tak, aby jej dokázaly naladit a připravit bezprostředně ke startu. Před ním proběhne ještě prolog, který rozhodne o pořadí startu do první etapy.

Sdílejte s námi naše nadšení!

La Carrera Panamericana Czech Republic Rally Team
11.9.2014

Jiří Vintr
Media manažer týmu
media@panamericanarally.cz