Takovým zvoláním by se dalo ve zkratce zhodnotit působení Duck racingu historic a jeho zástupce Jardy Petráska. Ale začněme popořadě.
Po Bohemii padlo rozhodnutí vyzkoušet jinou techniku jako je Porsche 911S a když osud mýchá kartami, tak pořádně. Jak již bylo dříve ohlášeno, Pepík Král přijal nabídku, víme koho, řešili jsme pro Jardu i nového spolujezdce. Dal na mou radu vyzkoušet na horkém sedadle spolujezdkyni. No a od slov nebylo dalece k činům. Oslovili jsme proto Verču Krejsovou a ta nabídku přijala. Tak na papíře bylo vše namalované perfektně a šlo se na praxi. Týden před Pačejovem proběhl kratičký test v okolí dílen MW racingu. Pocity byly zprvu rozpačité. Jediné společné věci které má Porsche 911s a BMW 318 is, jsou to, že pocházejí od západoněmeckých soudruhů, mají pohon zadních kol a v názvu typu vozu písmeno S. Proto byl Jára nejdřív trochu vyděšen. Baworák o proti Porsche postrádá výkon a krouťák. Tak, že neodjíždí, na druhou stranu má však nesporně lepší podvozek, brzdy a přesnější řízení. S Verčou jim to sedlo na první dobrou. Nezbylo nic,než vyrazit na bojiště.
Po seznamovačkách následoval shakedown. Ten si posádka projela asi 4 x a vše bylo na pohodu. Co mají ti dva společné, to je stále dobrá nálada a úsměv na tváři. Večer se posedělo a všichni s napětím očekávali ostrý start, který byl v sobotu na krásně zrekonstruovaném náměstí v Horažďovicích. Opět se ukázalo, že lidé s pořadatelského teamu jsou na svém místě a dodrželi předepsané pořadí startujících dle šampionátu. Neb jak každý jistě ví MČR HA je nadřazeno rally sprint sérii. Na obloze ani mráček čísla na teploměru začínala připomínat demo verzi krematoria, nálada báječná, tak že vše v pořádku a Rallysprint Invelt Pačejov jak má být.
Na 1 RZ začala posádka vlažně, občas hledal Jára nějaký ten kvalt, sem tam si objel nějakou tu zastávečku, ale jinak dobrý. Sice po příjezdu do časovky jsem si neodpustil poslat mu káravou a povzbuzující sms, ale jo šlo to. Na dalších RZ už ale začal zrychlovat a stoupat vzhůru ve výsledcích. Po celou soutěž se dílčí výsledky jen lepšily. V teamu panovala pohoda a radost. Ale to by nebyl Jarda aby nám nenachystal nějaké překvápko a nepokazil opalovačku. Při pohledu do výsledků předposlední RZ se dlouho neobjevoval. Už jsme otáčel kalendář a počítal dny do Barumky s myšlenkou co bychom dokázali opravit. Asi po 8 minutách tam padl čas. Bylo jasné že byli venku. Jak moc jsme mohli jen odhadovat. Do tohoto prohřešku, který k tomuto sportu patří, byla posádka na pěkném 13. ctém místě. No evidentně smolném. Ještě před příjezdem do servisu proběhl telefonát a zjištění stavu.
Cituji: Hele dooobrý, se nám to nějak roztočilo voe těsně před cílem. Trošku jsme s tím ťukli o příkopu a nemohli potom vyjet, bo to hrabalo. No tyyy voe ono to začalo zase hořet. ta tráva zespoda ale zavzpomínal jsem na svá léta působení u dobrovolných hasičů a uhasil jsem to hasičákem. Jinak ale vááážně dobrý. Nic tomu skoro není. To když vám řekne tenhle Pražák tak je jasný , že je to průser. Něco jako když pronese v určitých situacích to své MAKÁM NA TOM. Ještě před příjezdem do ÚP a následné šroubek zony, se nám přes zázemí prohnalo takové malé tornádo. Tak že stan v luftu i s markýzou. No ale to už známe s předloňské Bohemky a zase já. Chvíli po úklidu se přiřítila posádka vysmátá od ucha k uchu. Auto se prohlédlo, co šlo se opravilo a posádka byla vyhozena ze servisu s upozorněním, že se uvidíme až na cílové rampě. Tak se také stalo a Jarda si s Verčou přijeli pro třetí místo ve třídě. Na to , že to byl první závod s jinou technikou a novým mitfárou, teda mitfárovou, tak vážně pěkný výsledek.
Jinak pořadatelsky parádní soutěž. Oni to tady prostě umí. A ještě velké poděkování traťákům za pomoc při hledání ztraceného Verčina telefonu. Když jim začala doslova hořet koudel u pr… po tom výletu mimo trať a Verča utíkla upozorňovat ostatní posádky vypadnul jí telefon. Zjistila to až v následném servisu. Jarda volal stykařům, ti zase traťákům, kteří nemeškali, prohledali místo které jim Jarda popsal a telefon se našel. To jako klobouk dolů.
Moc všichni děkujeme a vážíme si celého pořadatelského teamu a jijich práce.
A jak to bude dál????
Letos snad už Porsche, v to doufáme všichni a příští rok?? To je ještě daleko, ale asi už je to jasné.
Martin Kučera
MK Racing