Duck Racing vstupuje letos do své 23. závodní sezóny na okruzích, 5. v rally a 1. v historicích. Zatímco na okruzích se může pochlubit třemi tituly Mistra republiky, na výraznější úspěch v rally zatím čeká. To by se letos mohlo změnit…
,,Koncem roku po Pražském rallysprintu jsme přemýšleli jak dál v rally a co s Imprezami, které máme v dílně.,, vysvětluje Petr Kačírek. ,,Možnost obě prodat a koupit Fabii S2000 byla sice lákavá představa, avšak nechtělo se mi zahodit letité zkušenosti se Subaru a začít úplně od začátku s jiným autem. Proto jsme zůstali u osvědčené techniky
a pokračujeme dál ve třídě 3. Při mém pracovním vytížení, povinnostech na okruzích a dalším skvělém nápadu Vojty Štajfa, vyrazit s historikem do Mexika, jsem usoudil, že testovat a vyvíjet pro mě Fabii by bylo velmi náročné. Lepší tedy bude nabídnout druhé auto nějakému mladšímu a talentovanému jezdci který pro nás a naše partnery přiveze nějaký ten vavřín. Na loňský Pražský Rallysprint jsem nabídl jedno auto Lumíru Firlovi ml. a po jeho úspěšném startu s Imprezou na loňské Barumce a celkovému přístupu k autu jsem si řekl, že on je jezdec do druhého vozu, který by mohl přivézt třeba i titul do Duck Racingu, tentokrát ze soutěží.
Obě týmové Imprezy, tedy jak pro Lumíra a jeho spolujezdce Zdeňka Jůrku pro sprinty, tak pro Petra s Jardou Jugasem na vybrané závody, se budou samozřejmě i nadále připravovat pod vedením Pavla Janouška v Subaru Czech rally teamu Vojty Štajfa.
,,U Vojty se mají mé dvě Imprezy jako v bavlnce, je o ně maximálně postaráno a Pavel je vždy přiveze na závody jako nové,, říká s úsměvem Petr Kačírek a dodává: ,,Věřím že Lumír dokáže využít potenciál vozu a zkušeností týmových mechaniků, a že se zázemím, které bude mít k dispozici, bude bojovat o titul ve třídě. Mně by se totiž moc líbilo, kdyby byl letos Duck Racing první tým v historii, který získal v jednom roce titul v soutěžích i na okruzích a k dokonalosti by pak už jen chybělo vyhrát v Mexiku. Je to sice odvážný cíl, ale ne nereálný.,,
Jak Petr naznačil, letošní rok bude pro něj a celý tým ještě náročnější než sezóny předešlé. Kromě okruhů, které zůstávají prioritou, a několika účastí v domácích soutěžích, se ještě vydá společně s Vojtou a dalšími dvěma posádkami do dalekého Mexika na slavnou ,,La Carrera Panamericana,,. Pro tyto účely již vzniká pod rukama Pavla Janouška a Honzy Kubíčka vedle historického Subaru pro Vojtu a stejně starého Porsche pro Jardu Petráska, zcela nový závodní historik BMW 3,0CS coupé z roku 1969, se kterým se Petr společné s Jardou Jugasem pokusí pokořit 3500km dlouhý závod v těžkých podmínkách.
,,Od poloviny sezóny bych se už chtěl věnovat hlavně přípravě a testování ,,mexického bavoráka,, a spolujezdce Jardy, protože to jak jsme to viděli na podzim v Mexiku při loňském ročníku Carrery, tak nejtěžší to má auto, pak mechanici a spolujezdec a když toto vše perfektně funguje, jezdec si to užije…
Začíná se tedy Valaškou, kde se představí Lumír se Zdeňkem a Petr s Jardou a dvě týmové Imprezy ve stejném designu. Věřme, že start do nové sezóny se vydaří a na konci sezóny bude důvod k oslavám.