Pražský tým Duck Racing má za sebou další závod rallysprintového MČR. Petr Kačírek s Lumírem Firlou se o uplynulém víkendu účastnili již dvaadvacátého ročníku populární automobilové soutěže Rallysprint Kopná. Konkurence byla veliká, na startovním roštu se sešlo 132 vozidel. Posádky ve složení Kačírek – Jugas a Firla – Jůrka čekalo osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích Kameňák, Kopná, Raková a Hvozdná v celkové délce 78 kilometrů.
Zatímco Lumír Firla vybojoval se svým Subaru páté místo ve své třídě a patnácté místo celkově, Petra Kačírka zradila technika a ze závodu byl nucen v průběhu šesté rychlostní zkoušky odstoupit.
Rallysprint Kopná platí za jednu z nejtěžších soutěží z celé sezóny. Rychlostní zkoušky jsou velice úzké a uskákané, přesto si jezdci týmu Duck Racing věřili na dobrá umístění. Firlu však od počátku provázela smůla. Hned v prvním testu se mu v jedné zatáčce nepodařilo dobrzdit a skončil v lese. Na autě to nezanechalo žádné škody, ale Orlovský jezdec ztratil nechtěným výletem mimo trať půl minuty. I druhá rychlostní zkouška znamenala problémy. Bílo-modré Subaru dostalo defekt a Lumír Firla nabral další ztrátu. Firla se však nevzdal a po dopolední zastávce v servisní zóně opět bojoval o pódium ve třídě 3. Kvůli problémům v prvních dvou testech se však Firla musel spokojit až s pátým místem, které však znamenalo zisk důležitých bodů, které se v konečném zúčtování určitě budou hodit.
Lumír Firla: „Kopná je pro mě prakticky domácí soutěží, zdejší tratě znám a tak jsem si věřil v umístění na stupních vítězů. Subaru bylo opět skvěle připraveno, ale tentokrát jsem si vybral svoji porci smůly hned na začátku soutěže. Sprinty jsou dnes tolik vyrovnané, že ztrátu už nešlo smazat. Věřím, že se nám bude v Krkonoších dařit lépe.“
Petr Kačírek na tom nebyl o mnoho lépe. Po celou dobu jej provázely problémy s autem. K prasklé poloose se později přidaly problémy s palivovým čerpadlem, které nakonec Kačírka donutili ze závodu odstoupit. Kopná se Duck Racingu příliš nepodařila, ale sezóna je teprve na začátku a Lumír Firla s Petrem Kačírkem tak budou mít ještě spoustu možností na posun mezi ty nejlepší.
Petr Kačírek: „Od začátku jsem bojoval s autem, už na shakedownu mi praskla poloosa, která byla před závodem nová. V první sekci tří erzet jsem hodně bojoval na zdejších nerovných cestách s podvozkem, což mě stálo dva menší výlety mimo trať. Po přenastavení v prvním servisu to už bylo mnohem lepší, ale přidaly se problémy s palivovým čerpadlem, auto chvíli jelo a chvíli ne, až se na 6. erzetě zastavilo úplně. Ve výsledcích byl po našem zastavení v erzetě trochu zmatek, protože o kilometr dál před námi havaroval Zdráhala s jeho Subaru a pořadatelé na dispečinku si mysleli, že jsme to my s Jardou. Během chvíle jsme měli několik telefonátů, zda jsme v pořádku, ale brzy se vše vysvětlilo. Tímto samozřejmě přejeme Zdeňkovi Zdráhalovi a jeho spolujezdci úspěšné uzdravení a brzký návrat do soutěží.“
Dalším rallysprintovým závodem bude na konci července Rally Krkonoše. V mezidobí však Petr Kačírek zvažuje nasazení jednoho týmového Subaru také na start Rally Bohemia, která se jede v polovině července.