Duck Racing si ze Slovenska a Hustopečí odváží poháry, ale také spoustu starostí

Pražský tým Duck Racing má za sebou další náročnou bitvu na dvou frontách. Tu obstaral třetí podnik českého a zónového mistrovství v závodech na okruzích na Slovakia Ringu a taktéž třetí ročník MČR v automobilových soutěží v jihomoravských Hustopečích.

Na Slovakia Ringu se již počtvrté za sebou uskutečnil podnik mistrovství světa cestovních vozů FIA WTCC a jezdci týmu Duck Racing Petr Kačírek s Danielem Skalickým se tak mohli ukázat před davy nadšených fanoušků z celé Evropy. Hned v kvalifikacích předvedli modré vozy BMW, že jsou společně se svými jezdci velice dobře připraveny. Petr Kačírek si pro první závod vyjel 3. startovní pozici ve třídě do 3500 ccm a pro druhý dokonce pole position. Daniel Skalický pak zajel v první kvalifikaci druhý nejrychlejší čas a ve druhé čas třetí.

V prvním závodě udělali skvělou reklamu českému a slovenskému motorsportu Daniel Skalický s Tomášem Erdélyim, ze kterého však vyšel vítězně druhý jmenovaný. V posledním kole totiž utrpěla závadu benzínová pumpa na voze Dana Skalického a ten se tak tak dostal do cíle na druhém místě. Petr Kačírek měl navíc již od začátku závodu problém s motorem, ale i tak se mu podařilo dokončit závod na třetím místě. Druhý závod probíhal jako přes kopírák, nicméně s Erdélyim tentokrát bojoval Kačírek. Měkké pneumatiky však nevydržely nápor soubojů a Petr Kačírek se tak v cíli musel nakonec spokojit s druhou pozicí. Na druhý slovenský závod nebude moc rád vzpomínat Dan Skalický, kterému se v sedmém kole utrhlo zadní rameno, a jeho BMW skončilo v kačírku. Na první pohled to vypadá na mnoho problémů během jednoho víkendu, na druhou stranu si Duck Racing odváží ze Slovakia Ringu hned tři poháry a slušnou porci bodů.

„Zažili jsme už i lepší závodní víkendy, co si budeme povídat. Ale když se na to podívám z širšího hlediska, sobota se nám povedla, neděle už tolik ne. Ale přesto všechno si odvážíme dost bodů a jsme teprve v polovině sezony, takže můžeme zhodnotit tento víkend jako povedený. Jsem rád, že jsme si zase jednou mohli zazávodit během podniku MS a před slušnou diváckou kulisou. Nyní máme až do začátku srpna na okruzích volno, takže náš hlavní úkol bude stoprocentně připravit oba vozy na závody do Mostu,“ pověděl Petr Kačírek.

Druhá část týmu Duck Racing tentokrát bojovala o další body do českého mistrovství v automobilových soutěží v malebném prostředí vinic v okolí jihomoravských Hustopečí. Soutěžácká divize však měla bohužel mnohem méně důvodů k radosti, než okruháři.

Orlovský jezdec Lumír Firla měl po dvou protrápených podnicích MČR v rally konečně útočit na stupně vítězů ve třídě 3, nicméně jeho Subaru nemělo podobný názor. Firla nedokončil ani první rychlostní zkoušku soutěže a pro poruchu převodovky byl nucen odstoupit. Alespoň slabou náplastí byl start v sobotní etapě, v rámci superally, kde Firla dokázal stabilně zajíždět časy na čele třídy 3. V rámci samostatného hodnocení sobotní etapy tak z toho bylo alespoň třetí místo ve třídě tři.

O něco hůře však dopadl Jaroslav Petrásek, který chtěl se svým krásným Porsche 911 pobavit sebe a diváky, jenže stuttgartský vůz nedojel ani na startovní rampu z důvodu poruchy alternátoru. Dařilo se alespoň Danovi Suchému, který nastoupil se starším vozem Subaru. Suchý si jihomoravskou soutěž se spoustou šotoliny vyloženě užíval a desáté místo v hodnocení třídy 3 bylo pak jen hezkou tečkou.

Další boj o okruhové body pak čeká pražský tým druhý srpnový víkend v Mostě, o měsíc dřív čeká Firlu a spol. legendární Rally Bohemia. Tam se mimo jiné představí v rámci Legend i Petr Kačírek s Vojtou Štejfem, kteří před domácím publikem provětrají své „mexické“ veterány BMW 3,0 CS a Subaru GL Coupé.

Užitečné odkazy:

Web týmu – www.duckracing.cz Web LCP – www.panamericanarally.cz