Central European Rally 2025

Letošní nejvýznamnější rallyová událost ve střední Evropě – Central European Rally 2025 – se uskutečnila minulý týden. Tento podnik, zařazený do kalendáře Mistrovství světa v rally (WRC), byl již třetím ročníkem soutěže s centrem v Passau. Rychlostní zkoušky byly rozloženy na území České republiky, Německa a Rakouska, což akci dodalo výjimečný mezinárodní charakter. Tým Duck Racing zde reprezentovala posádka Petr Kačírek junior – Petr Černohorský s vozem Ford Fiesta Rally3, startující se startovním číslem 48. Zároveň tým představil i svůj vůz Škoda Fabia R5, za jehož volant usedl Vojtěch Štajf s navigátorkou Marcelou Dolečkovou. Vojta byl poctěn nabídkou Autoklubu České republiky, aby se zhostil role předjezdce – tedy posledního vozu před startem speciálů WRC, který v svižném tempu kontroluje správné zabezpečení tratí a připravenost soutěže.

Účast v soutěži světového šampionátu s sebou přináší nejen vyšší sportovní nároky, ale i značnou organizační přípravu. Již měsíc před závodem probíhaly intenzivní přípravy celého týmu, které vyvrcholily v samotném rallyovém týdnu. Posádka vyrazila do Passau už v pondělí na administrativní přejímky, po nichž následovaly seznamovací jízdy. Ve středu večer proběhla technická přejímka, která potvrdila připravenost vozu i týmu. Shakedown v okolí Passau se uskutečnil ve čtvrtek dopoledne a Peťa byl s nastavením vozu i přilnavostí tratí velmi spokojen. Přestože má v rychlejší čtyřkolce Fiestě zatím méně zkušeností než ve svém dřívějším Peugeotu 208 R2, adaptoval se na nový vůz velmi rychle – což ukázal už při rally ve Vsetíně. Odpoledne pak soutěž odstartovala v Passau dvěma úvodními rychlostními zkouškami na území Německa. Druhý průjezd stejných rychlostních zkoušek už posádky absolvovaly za tmy, což náročnost soutěže ještě zvýšilo. Přesto si Péťa s Petrem vedli velmi dobře a do večerního servisu dorazili na výborném 7. místě ve své třídě RC3. Tento výsledek byl skvělým vstupem do náročného programu a potvrdil, že tým Duck Racing drží krok se silnou mezinárodní konkurencí.

Páteční program byl pro všechny posádky výrazně náročnější – poprvé v historii se soutěž jela na území všech tří států v jeden den. Ranní rychlostní zkouška odstartovala v Německu, následoval přejezd do Rakouska a poté do České republiky, kde závodníky čekaly tratě, které si svým charakterem získaly pověst těch nejnáročnějších v rámci celého závodu. Zkouška Col de Jan na Českokrumlovsku – mezi českými jezdci známá jako „Svatý Ján“ – patřila k vrcholům dne. Posádka Kačírek – Černohorský zde zajížděla stabilní časy kolem 7. místa ve třídě RC3, což svědčilo o jejich rostoucí jistotě. Po dopoledním bloku následovala přezouvací zóna, kde tým připravil vůz na odpolední část – výměna pneumatik a montáž světelné rampy pro večerní rychlostní zkoušky byly klíčové. Druhá část dne nabídla stejné zkoušky, ovšem v opačném pořadí, což přineslo další výzvy v měnících se podmínkách. Po návratu do velkého servisu v Passau dostala Fiesta zaslouženou péči a celý tým se mohl krátce zregenerovat před sobotním programem, který sliboval obdobnou dávku náročných kilometrů.

Sobotní etapa nabídla jednu rychlostní zkoušku na území Německa a dvě další v České republice. Po absolvování těchto tří testů následovala přezouvací zóna v Klatovech, odkud se posádky vydaly zpět do Passau, v opačném pořadí rychlostních zkoušek. Naše posádka předvedla během dne velmi vyrovnané výkony a zaznamenala i výborný 5. čas ve třídě RC3. Celkově si s přehledem udržovala 7. pozici, což je v kontextu mimořádně náročných podmínek velký úspěch. Zejména na českých tratích panovaly extrémně obtížné podmínky – vlhké a kluzké cesty, množství nečistot po katování zatáček a proměnlivé počasí kladly vysoké nároky nejen na jezdecké schopnosti, ale i na precizní spolupráci celého týmu. Jak se ukázalo, šlo o situace, které prověřily i zkušené závodníky světového formátu.

Závěrečná etapa v neděli nabídla ještě dvě rychlostní zkoušky a dva průjezdy, tentokrát situované převážně na rakouském území. I přes únavu po náročných předchozích dnech podali Péťa s Petrem další vyrovnaný výkon. Po chybě vedoucího jezdce Turkkana v RZ 17 se posunuli na 6. místo ve třídě RC3 a 17. pozici absolutně, které si s jistotou udrželi až na cílovou rampu v Passau. Také závěrečný ceremoniál doprovázela skvělá divácká atmosféra, podobně jako po celé dny podél tratí, a to navzdory nepřízni počasí. Tým Duck Racing děkuje všem partnerům, bez jejichž pomoci by nebylo možné se této prestižní soutěže Mistrovství světa v rally zúčastnit. Nyní už se tým připravuje na další soutěž – šotolinovou Rallye Lausitz, která se uskuteční již příští víkend.