V sobotu se v okolí Příbrami jel další závod v rámci Rallysprint série. Na tento závod jsme přivítali v Duck Racingu další novou posádku, a sice mladého Filipa Kohna navigovaného Tomášem Střeskou. Jelikož se jednalo o Filipův první start ve voze nejvyšší specifikace R5, tak ve čtvrtek jsme všichni absolvovali velký test před závodem. Hned na prvních kilometrech testu bylo vidět, že Filipovi naše Škoda Fabia R5 sedla a tak jsme měli dobrý pocit před startem rally Příbram.
V pátek po seznamovacích jízdách a technických přejímkách proběhl slavnostní start, kam byla pozvána i naše posádka. Start rally byl v sobotu ráno a na účastníky čekaly v první sekci rovnou 4 rychlostní zkoušky. Počasí bylo nevyzpytatelné a do poslední chvíle nikdo nevěděl jaké pneu použít. Filip s Tomášem se rozhodli pro měkký slick Pirelli RA7+ a tato volba se ukázala jako správná. Na první RZ zajeli kluci druhý nejrychlejší čas, kdy nestačili pouze na Jana Dohnala, který zde startoval s Fordem Fiesta specifikace WRC 2021. Dá se tedy říci, že úvodní erzetu vyhráli, protože Dohnalovo auto je jako raketoplán, který se zatoulal na charterovou linku k moři…:-) Druhá rychlostní zkouška byla v podobném tempu a Filip s Tomáše zajeli třetí čas, kdy za sebou nechali zkušené jezdce jako Vojtu Štajfa, Martina Vlčka a další. V tu chvíli se pohybovali na 2.místě absolutně. Bohužel na třetí RZ na slavném skoku v obci Dublovice při dopadu Fabie došlo k poškození servořízení a následnému požáru vyteklého oleje. Naštěstí nedošlo k žádnému většímu poškození a posádka mohla dál pokračovat do cíle 3. a 4. erzety, i když bez funkčního serva, což se podepsalo na časech. Po čtvrté rychlostní zkoušce tedy přijel Filip s Tomášem do servisu na 14. místě absolutně. V servisní pauze se podařilo mechanikům vyměnit řízení, za což patří velké poděkování také týmu Brynda Racing, kteří nám řízení zapůjčili.
Po servise čekaly posádky opět ty stejné čtyři rychlostní zkoušky. Filip s Tomášem zajeli čtvrtý a třetí čas absolutně a posunuli se na o dvě příčky výše. Bohužel na třetí RZ této sekce se projevila nevýhoda vyššího startovního čísla a naší posádce začalo pršet již na startu, zatímco největší soupeři projeli trať na suchu a byli již v cíli. Průjezd zkouškou na mokru s hladkými pneumatikami opět znamenalo časovou ztrátu a až osmý čas. Přesto se posunuli v absolutní klasifikaci o jednu příčku výše. Na poslední RZ ale Filip s Tomášem zabojovali, zajeli čtvrtý čas, což stačilo na posun do první desítky absolutně a na 9. místo v rámci Poháru 2+ (čtyřkolek). Na kdyby se nehraje, ale nebýt poruchy řízení, mohl náš mladý talentovaný jezdec při svém prvním startu s R5 vyhrát nebo být minimálně na stupních vítězů. I tak ale jeho výkon vzbudil zasloužený ohlas a my budeme jednat dále o tom, aby Filip s Tomášem měli ještě letos možnost ukázat, že tento skvělý výsledek nebyla náhoda. Děkujeme všem partnerům za jejich podporu, bez nichž by nebyla účast možná a také našim mechanikům, kteří stihli po ohnivém představení opravit rychle a perfektně naší Fabii.