20. 3. 2019 proběhla tiskovka, na které jsme představili plány našeho týmu pro sezonu 2019. Máte se na co těšit, protože jsme se rozhodli, že do toho šlápneme na všech frontách! Závodní tým Duck Racing vstupuje do své 28. motoristické sezóny, a jestli se zdálo, že ty předešlé byly náročné a plné závodů, tak sezóna 2019 bude naprosto extrémní.
Na okruzích se v českém šampionátu kromě Lumíra Firly, jedoucího s osvědčeným BMW M3 GTR, představí zároveň s Audi R8 GT3 jezdec Daniel Skalický, kterého doplní na vybraných závodech Petr Kačírek. To celé se letos opět odehraje pod společným názvem týmu K+K Duck Racing, což je
spojení dvou týmů dvou služebně nejstarších okruhových jezdců Petra Kačírka a Marcela Kusína. Oba závodí na okruzích od roku 1992 a jejich závodnická historie za posledních 27 let by vydala na román. Lumír bude bojovat ve třídě do 3500m3, a i když je naše BMW M3 již staršího data výroby, stále je to velmi konkurence schopné auto, které je na nejvyšším stupni svého vývoje a je schopné stále vyhrávat závody. Na druhou stranu Audi R8 GT3 je bývalé tovární auto, s nímž Filip Salaquarda v týmu ISR dva roky úspěšně bojoval v Blancpain GT sérii a s nímž má šanci Dan Skalický bodovat v absolutním pořadí, především ve vytrvalostních závodech. Jelikož se první dva závody okruhů a rally termínově kryjí, připojí se Petr Kačírek k Danovi až v Poznani při třetím závodě, kde nastoupí do sprintů. Vrcholem pak bude pro oba prosincová tříhodinovka v Dubaji, kde již delší dobu oba týmy Duck Racing a K+K Racing přes zimu působí.
Ve Spojených Arabských Emirátech se však kromě okruhů jede i rallyový šampionát. V něm se v letošní zimě k Petrovi Kačírkovi, který si spolu s Jardou Jugasem nebo Petrou Řihákovou užívá místní šotolinu již několik let, připojili i Venda Kopáček s Bárou Rendlovou pod hlavičkou Kicker Racingu, pro které se podařilo zajistit druhou Imprezu. Oba vlétli do místních šotolinových závodů naplno, ostatně Venda to ani jinak neumí a okamžitě si vydobyli velké uznání soupeřů. V průběžném pořadí jim patří 2. místo absolutně za šejkem Al Qassimim. Poslední dva závody, které se uskuteční na podzim tohoto roku, rozhodnou o titulu mistra UAE. Kdyby se to povedlo, byl by to další historický zápis české posádky ve světě. Avšak zatímco obě Subarka dostávaly na rozbitých a hodně kamenitých tratích pořádně zabrat, v zákulisí se odehrávala jednání z říše pohádek. Po třech měsících popíjení arabské kávy a čaje (při místních jednáních je to tradice) se Petrovi Kačírkovi na základě letitých kontaktů a přátelství se šejkovou rodinou Al Qassimů podařilo půjčit do Česka Škodu Fabii R5. (Když šejk Abdulah Al Qassimi slyšel, že nejtěžší a nejkrásnější soutěž v rámci evropského šampionátu je Barum rally, možná se brzy splní sen Honzy Regnera ml. na vyvěšení další státní vlajky u startovní rampy). A když už je Fabie zpět ve své rodné zemi, tak je třeba, aby se předvedla. Kompletní český šampionát pojede Venda Kopáček s Bárou Rendlovou a závody německého mistrovství a vybrané sprinty pak David Tomek s Markem Zemanem. Venda vloni odjel pár závodů s Fiestou R5 s několika velmi slušnými výsledky, takže zkušenosti nějaké malé jsou a věříme, že na ně naváže letos i s Fabií. David má doma sice krásnou Fabii S2000, ale neodolal pokušení vyzkoušet ,,erpětku,,. Je jasné, že po absolvování pár závodů s tímto mistrovským náčiním poputuje ,,esdvoutisícovka,, do rodinného muzea mezi desítky ostatních krásných Škodovek, které otec a syn Tomkovi léta sbírají. Pro obě posádky to bude jistě splněné přání, stejně tak pro Duck Racing je to posun do nejvyšší třídy v českém soutěžáckém světě. Ale i když přátelství je krásná věc, tak tempo a styl práce mechaniků v Arábii úplně nevyhovuje tempu a kvalitě českého rally. Petr Kačírek tedy využil dlouholeté spolupráce s Vojtou Štajfem a Fabii budou připravovat mechanici týmu Racing 21 pod vedením Pavla Janouška a Honzy Kubíčka. Tím je kvalita zaručena a bude jen na našich posádkách, jak ji využijí.
Fabie R5 je sice úžasné závodní auto, ale pro jezdce dříve narozené už není úplně snadné honit mladé kluky ve 170-ti kilometrové rychlosti po uskákané cestě lesem. Řešením jsou tedy soutěže historiků, které mají samozřejmě svou velkou sportovní úroveň, ale přeci jen ne v takovém stresu. Petr Kačírek s Jardou Petráskem mají za sebou La Carreru Panamericanu s historickými skvosty BMW resp. Porsche, ale tyto auta odpočívají v garáži a čekají na další výlet do Mexika. Pro tuto sezónu se připravují další dva vozy ročníku výroby korespondující trochu s rokem narození jejich jezdců, a sice Ford Capri RS pro Petra Kačírka s Petrem Behrem, zvaného ,,Forďák,, a BMW 318is pro Jardu Petráska s Radkem Marešem pro zahraniční soutěže a Martina Kučeru s Evou Žaludkovou pro český šampionát historiků. Zatímco Capri se teprve dodělává a poprvé se představí na Bohemce, BMW je již v kondici a koncem dubna vyrazí Jarda s Radkem na 10. ročník Maroco Historic Rally 2019 do Marrakeche. Jedná se o 6-ti denní závod, dlouhý 1800 km se 370 km erzet, vše v prachu africké šotoliny. Zatímco Jarda Petrásek již absolvoval Panamericanu a má za sebou několik sezon v českých soutěží, tak pro Radka Mareše to bude premiéra na horkém sedadle spolujezdce. Radek je ovšem na rychlost a precizní práci zvyklý, protože vlastní a pilotuje sportovní letadla, takže práce co-drivera by pro něj neměla být problém. Během sezóny pojedou naši ,,veteráni,, vybrané historické soutěže v Evropě a vrcholem bude říjnová 5-ti denní Balkan rally.
Protože ale všichni jezdci v Duck Racingu pomalu stárnou, je potřeba vychovávat nástupce. Proto již do své páté motokárové sezóny nastupuje dvanáctiletý Petr Kačírek Jr., závodící doposud ve třídě Easykart 60. V poslední sezóně Péťa patřil už ke špičce třídy, ale protože i on pomalu roste, tak v letošním roce přesedne o třídu výše do Easykart 100. Bude tam jeden z nejmladších, takže ho čeká perný boj s novými soupeři a zároveň v posilovně, jelikož nová ,,stovka,, už je přeci jen rychlejší a tím pádem náročnější na fyzičku. Malý Kačírek junior se zároveň věnuje golfu a pianu, takže svůj čas musí rozdělit mezi motokárové závody, golfové turnaje a koncertování, při tom všem jak on říká, mu to nejvíce komplikuje škola…:-) Ale má k dispozici celý tým v podobě Ivana Čermáka, který připravuje káru, Fandy Marhoula coby kouče a mechanika a nakonec i Jirky Kačírka starajícího se o dohánění školy, stravovací a pitný režim během závodů. Bez těchto tří kamarádů by bylo velmi složité vychovávat budoucí jezdce do Duck Racingu, protože otec Petr pořád někde lítá a na motokáry se dostane jen zřídka.
Závěrem tedy nezbývá než popřát všem členům našeho velkého týmu úspěšnou sezónu, hodně vítězství a pohárů a co nejméně karambolů. Zároveň chceme poděkovat všem našim partnerům, protože bez jejich podpory bychom těžko absolvovali 44 závodních víkendů ve čtyřech motoristických kategoriích.
Petr Kačírek